Avatar billede jjuhl Nybegynder
19. maj 1999 - 13:02 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Skift af hastighed på netkort under Digital Unix 4.0

Jeg står med en Alpha server der kører Digital Unix 4.0, der sidder 2stk 10/100 mbit/sec netkort i den, som p.t. kører 10mbit. Jeg skal have skiftet dem til, at køre 100mbit, men er ikke helt sikker på, hvilke kommandoer jeg skal bruge ved boot prompten. Jeg er med så langt, som at det er "set ewa0_mode XXX" men hvad skriver jeg i stedet for ?

Mvh.
Jesper Juhl
Avatar billede hamderper Nybegynder
02. juli 1999 - 08:31 #1
skift til NeXTstep
Avatar billede svindler Nybegynder
16. august 1999 - 11:09 #2
Fast eller FastFD, alt efter half eller full duplex.

www.weber.edu/htbin/helpgate/HELP/V71_FEATURES/PROGRAMMING_FEATURES/ETHERNET_MEDIA_TYPES_" target="_blank">http://str.www.weber.edu/htbin/helpgate/HELP/V71_FEATURES/PROGRAMMING_FEATURES/ETHERNET_MEDIA_TYPES_

(ud fra datoen at dømme, har du nok selv fundet ud af noget nu)
Avatar billede eliasen Nybegynder
12. april 2000 - 18:16 #3
Paa en solaris maskine retter man i /etc/system og skriver noget i stil med;
set hme:hme_adv_autoneg_cap=0
set hme:hme_adv_100T4_cap=0
set hme:hme_adv_100fdx_cap=1
set hme:hme_adv_100hdx_cap=0
set hme:hme_adv_10fdx_cap=0
set hme:hme_adv_10hdx_cap=0

alt efter om det skal vaere 10 eller 100mbit osv.

/eliasen
Avatar billede mdr Nybegynder
04. august 2001 - 20:07 #4
set ewa0_mode fastfd

Digital Unix, det er sku noget der holder barnerumperne væk..

Med venlig hilsen
Mourad de Riche
Avatar billede mdr Nybegynder
04. august 2001 - 20:09 #5
Jeg skulle nok også lige poientere at jeg går ud fra at du vil køre full-duplex, ellers skal du skrive \"set ewa0_mode fast\" 8-).