Avatar billede Kirstineholm Praktikant
01. april 2018 - 23:24 Der er 10 kommentarer

Lenovo computer vil ikke starte op, den prøver at genstarte men der sker intet.

Jeg har denne her computer som startede ud med bare at genstarte imens jeg brugte den. Det er sket i nogle dage nu.
Så prøvede jeg her til aften at opdatere windows som der stod jeg skulle gøre, og så ville den nulstille computeren. Så det prøvede jeg.
Midt imens jeg er ved at nustille den, begynder den pludselig at genstarte, og vil slet ikke starte computeren, den siger bare lige en start lyd (blæser lyd) og slukker igen med det samme, og sådan bliver den ved.
Der kommer slet ingen skærmbillede frem på computeren eller noget. Så hvad kan jeg gøre ?

Min computer er en Lenovo, Type : 10140
Den er 3 år gammel.

Har prøvet her til aften at støve den af indeni, men dette har heller ikke virket.

Håber I kan hjælpe mig..
Avatar billede 220661 Ekspert
02. april 2018 - 08:33 #1
Prøv at afmontere alt strømmen fra den. Også det lille bios batteri på bundkortet:
Det er et 2032 knapcelle batteri der skal ud. Når det er væk, hold startknap nede i 30 sekunder.
Vent herefter lige i 5 min før du genmonterer batteri og strøm i nævnte rækkefølge igen og prøver at starte.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. april 2018 - 08:35 #2
Kører alle blæserne i computeren? Hvis blæser til cpu ikke kører vil den stoppe for at beskytte mod varme.
Var computeren meget beskidt?
Avatar billede KHN Guru
02. april 2018 - 08:45 #3
Er det muligt for dig at starte din pc i fejlsikret tilstand?

Guide til at starte pc i fejlsikret tilstand:
https://support.lenovo.com/dk/da/solutions/ht116905
Avatar billede Kirstineholm Praktikant
02. april 2018 - 09:46 #4
Alle blæsere kørte, men har fået den startet op nu, og installeret ny windows 10 nu. Men hvis den nu genstarter igen, hvad kan man så gøre?  For har lidt en fornemmelse af det sker igen hvis den bliver varm. Har rengjort den for alt det støv jeg kunne med en støvsuger og vatpinde ind i de små hjørner, men har ikke lufttryk til at gøre den helt ren med.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. april 2018 - 11:51 #5
Hent Speccy Free https://www.ccleaner.com/speccy som vil fortælle hvor varm computeren er.
Kører den varm så tjek lige hvor det går galt.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. april 2018 - 11:52 #6
Hvorfor installerede du den om, når du ikke ved om systemet var defekt?

Er det varme eller en hardware relateret fejl hjælper et nyt system ikke på dit problem.
Avatar billede Kirstineholm Praktikant
02. april 2018 - 14:00 #7
installerede den om, fordi den ville nustille hele computeren og ville ikke hverken starte op eller noget efter den genstartede midt i nulstillingen. Så den gik helt død. Så tændte den igen til morgen og der startede den op igen uden problemer.

Men nu genstarter den igen næsten med det samme jeg bruger den. Har lige siddet ved computeren i 10 min og så genstartede den igen. Samme problem som før.

Hvis det er fordi den bliver varm, hvad kan så være skylden til det ? Den er jo rengjort og står frit på et bord, så den er ikke dækket af noget.
Avatar billede Kirstineholm Praktikant
02. april 2018 - 14:07 #8
Har prøvet at installere det program nu du skrev, og den er ikke for varm, det hele står på maks 40 grader, mellem 20-40 svinger det imellem.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. april 2018 - 12:26 #9
Ok. Så er det udelukket. Problemet kan så være et par ting. Du har hardware der ikke fungerer som lukker pc ned. Din forsyning i pc kan være ustabil. Du kan have drivere der ikke fungerer rigtigt.
Avatar billede CHW Praktikant
08. juli 2021 - 21:45 #10
Kan man bare tage det lille batteri CR 2032 ud, uden det påvirker hukommelse mv. ?
Hvorfor sidder det der så, for jeg er bange for at miste data hvis jeg tager det lille knapcelle batteri væk fra bundkortet.