Avatar billede miss-g Seniormester
01. april 2018 - 23:02 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Sende (til email) 1 ord + indput (forslag) = echo "forslag sendt"

Jeg har en tabel med ord, som skal oversættes til tysk. http://www.syord.dk/dansk_til_tysk_test.php

Jeg kunne tænke mig en funktion, hvor en bruger (uden login) skriver 1 ord og trykker SEND og at input/send herefter bliver udskiftet med en tekst i pågældende række.

1) Hvordan ved SEND, at det kun er den ene række jeg vil sende? Skal jeg hente ord_id..og hvis - hvordan?
2) Hvordan medsender jeg det danske ord i rækken? Også noget id?
3) Hvordan skifter jeg input/send ud med en tekst, når der er trykket SEND?

(Jeg tænker at jeg vil sørge for, at man ikke kan trykke SEND, før man skriver svar på et simpelt regnestykke - for at mindske spam).
Avatar billede miss-g Seniormester
02. april 2018 - 01:16 #1
Måske er dette nemmere:

Klik på ordet/en knap, og et pop-up vindue åbner, som trækker id (php).
I pop-up vinduet skriver man i input + regnestykket og trykker SEND = vinduet lukker, og teksten ændres ud for til "forslag sendt".

Så er det vel noget jquery jeg skal have fat i??
Avatar billede miss-g Seniormester
02. april 2018 - 04:34 #2
Nå man ikke kan sove, fordi hjernen brainstormer......

I stedet for at sende en e-mail med 1 ord ad gangen, har jeg besluttet at brugeren kan samle ordene i et textfield, tilføje oversættelsen og til sidst trykke send. Så får jeg en masse ord i kun 1 e-mail. Så langt så godt.

Jeg lukker her (op opretter et spørgsmål i javascript kategorien).