Avatar billede Michael Fray Novice
21. marts 2018 - 13:49 Der er 1 kommentar

Betinget formatering af celler ud fra sammenligning af to andre celler

Hej alle,

Jeg forsøger at oprette en betinget formatering af en række celler. Betingelsen fra formateringen er at hvis der er i Rolle 1, 2 osv er kryds i linien over OG der under "Funktionsadskillelse" står navnet for den funktion hvis linie jeg er på, står som adskilt på linien lige over.

I nedenstående tilfælde, sættes et kryds i Rolle 1 ud for funktion 1. Jfr. kolonne C er denne funktion adskilt fra Funktion 2. Så det jeg gerne vil have er at Cellen udfor Funktion 2 i den kolonne med krydset (x) skal farves rød - og gerne låses (hvis muligt)

A                B                  C                                      D              E
1              Afdeling    Funktionsadskillelse    Rolle 1    Rolle 2
2 Funktion 1            Funktion 2            x
3 Funktion 2
4 Funktion 3

Formålet er at indikere / forhindre en bruger med en rolle i at få rettigheder til funktioner der skal adskilles.

Håber det giver mening.

Hilsen
Michael
Avatar billede Mads32 Ekspert
21. marts 2018 - 18:44 #1
Hej Michael

jeg har lavet et lille eksempel.
Mon det er det du efterlyser.

Vedlagt link

https://www.dropbox.com/s/2g413mxla0qmc15/Beting%20format%20sammenlign%20af%202%20celler.xlsx?dl=0