Avatar billede Ulrich Seniormester
19. marts 2018 - 20:16 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Synology ftp kode job overføre fil til ftp server.

Hej
Er der nogen der kan hjælpe med kode til at ftp overføre fil fra Synology til ftp server.
Det skal være et sh job kode som skal køre i Opgaveplanlægger bruger defineret script, og overføre en fil hver time.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. marts 2018 - 07:52 #1
Opgavebeskrivelsen halter lidt - jeg antager du vil have jobbet til at køre på din FTP server - hvilket OS? - eller skal det køre på Synology´en?

Er det et krav det er bundet til FTP (FTP er temmelig forældet, møg-usikkert i standardudgaverne).
Ville det ikke være smartere at basere det på noget nyere - WebDav eller noget cloud-baseret?

Er det bare én fil? - er der statisk navn, eller skifter navnet?

Jeg kender en del til synology og en smule til FTP, men vil nok ikke kunne hjælpe med script direkte på synology... jeg skriver primært fordi mange springer sådanne spørgsmål over, når opgaven/problemet ikke er ordentlig beskrevet.
Avatar billede jakobdo Ekspert
20. marts 2018 - 09:12 #2
Hvad med noget ala: https://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?t=116002

Hvis det er fra Synology => FTP Server.
Avatar billede Ulrich Seniormester
20. marts 2018 - 16:31 #3
Hej ole_madsen og jakobdo
Du har helt ret, det er mangelfuldt mit spørgsmål, og tak fordi du har mindet mig om det. Her er mere information.

Jobbet skal køre på Synology i Opgaveplanlægger hvor jeg kan oprette et .sh script.
Det skal kopiere en enkelt fil over på en FTP server hvor der er brugernavn og password på.
Filen der skal kopieres fra Synology til FTP har ikke samme navn hver gang.

Synology står hjemme ved mig selv, og FTP ligger ved www.unoeuro.com
Der er adgang gennem porte osv, det er bare noget kode jeg har brug for.

jakobdo: Jeg har set dit link, og kan ikke få det til at virke. Har tumlet med det meget.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. marts 2018 - 16:45 #4
Jeg må melde pas så - selv om jeg ved lidt om det hele, aner jeg intet om opgaveplanlæggeren.... - eller "sh" scripts.

Men det kan kompliceres af de skiftende navne - som dog ikke er et problem, hvis der kun ligger den ene fil (så er det jo blot filen *.*).
Og så skal der ikke være en overskrivelses option på, når filen kopieres, for så vil filen jo ikke eksistere på ftp serveren.
Avatar billede jakobdo Ekspert
20. marts 2018 - 18:51 #5
Ulrich: Hvis du starter med at få "ftp" kommandoen til at virke, så tænker jeg at få det indsat som .sh script i opgaveplanlæggeren er step 2.
Avatar billede Ulrich Seniormester
20. marts 2018 - 20:09 #6
Kender i til et program af nogen art der kan køre på Synology, og hver time kopiere en fil over på en fjern server ude i 'byen'?
Avatar billede jakobdo Ekspert
21. marts 2018 - 09:36 #7
Prøv at hent og installer pakken: Hyper Backup på din Synology.
Hvad jeg lige læser, skulle den kunne lave backup til en ftp-server.
Avatar billede Ulrich Seniormester
21. marts 2018 - 13:06 #8
Hyper Backup bruger jeg nu til flere formål, men den kan kun kopiere ud på en enhed der har en tjenste fx Synology, filtjenster eller Cloud-tjenste.
Avatar billede jakobdo Ekspert
22. marts 2018 - 15:30 #9
Har du en ftp server allerede ?

hvis ja, kan du få en url ala:

ftp://username:password@ftp_server_name_or_ip/dir_name/

til at virke ?
Hvis ja, så skal det altså også virke via et shell script.

Jeg har desværre ikke en ftp, så kan ikke teste.
Men jeg har en synology.
Avatar billede Ulrich Seniormester
22. marts 2018 - 16:33 #10
Jeg har en ftp server ved www.unoeuro.com
og en Synology.
Kan åbne med din streng i en browser og det virker, men mangler kode som Synology kan bruge til at kopiere fil over.
Kan du hjælpe med script kode, eller en der kan?
Avatar billede jakobdo Ekspert
01. april 2018 - 09:43 #11
Fik du det til at virke eller gav du op?
For det link jeg sendte tidligere, der er et "fint" script (.sh) der burde virke.
Men igen, jeg har desværre ikke mulighed for at teste det. :(
Avatar billede Ulrich Seniormester
03. april 2018 - 23:09 #12
Hej
Jeg fik det ikke til at virke desværre.
Har Googlet og prøvet, men kan ikke få Synology til at få hul i gennem.
Jeg kan og har lavet det i vbs som virker, men det kan ikke køre på Synology, så jeg er ikke helt i mål endnu.
Hører gerne fra nogen der har afprøvet kode liggende til Synology.
Ulrich