Avatar billede kajbonsjuk Nybegynder
25. august 2001 - 22:44 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Windows 2000 genstarter

Hvordan kan det være at min computer genstarter automatisk mens jeg spiller et hvilket som helst computerspil? Jeg har opdateret mit 3d kort med de nyeste drivere. Kan det være fordi at jeg kører med pc133 ram og mit bundkort kun understøtter pc100 ram?
Mit 3d kort er et Riva 32mb Vanta... Hvis du kender svaret så vær venlig at hjælpe mig.
Avatar billede jiggypoof Nybegynder
25. august 2001 - 22:46 #1
Har selv samme problem med et voodoo kort....
genstarter også...jeg har dog på fornemmelsen
at det sker hvis kortet bliver overophedt....
prøv at sætte software acceleretion til istedet
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
25. august 2001 - 22:49 #2
Problemet ligger i at windows 2000 Pro Ikke er bygget til spil
og så KØLING KØLING KØLING..Prøv at tage siden af kabinettet det skulle meget gerne hjælpe
Avatar billede kajbonsjuk Nybegynder
25. august 2001 - 22:51 #3
Vi må desværre se os nødsaget til at give dig 10 strafpoint for dit meget uintelligente svar. Hvis man sætter softwareaccelerationen til så er der jo ikke nogen mening i at have et 3dkort vel.
Hvis der er andre GODE på mit spørgsmål så hold dig endelig ikke tilbage. På forhånd tak.
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
25. august 2001 - 23:07 #4
prøv nu lgie at tage siden af dit kabinet ! ..Det har hjulpet i rigtigt mange tilfælde !
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
25. august 2001 - 23:09 #5
Højreklik på denne computer -> Egenskaber -> Vælg faneblad \"Avanceret\" -> Start og genoprettelse -> Og sørg for at der ikke er flueben i \"Genstart Automatisk!
I stedet for at genstarte vil din Win2k nu komme med en BSOD (Bluescreen).
Fortæl os hvad der står :-)
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
25. august 2001 - 23:11 #6
Hmm.. virker der ikke lidt mistænkeligt at to forskellige brugere har nøjagtig ens problemer med 2 ens grafikkort!! http://www.eksperten.dk/spm/102249
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
25. august 2001 - 23:17 #7
undrer mig også lidt ;)
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
25. august 2001 - 23:18 #8
Det er jo de samme...Chancen er jo o-1 For at det ikke er de samme...
Avatar billede kajbonsjuk Nybegynder
25. august 2001 - 23:21 #9
Der står KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED
Avatar billede jadetermig Nybegynder
25. august 2001 - 23:57 #10
Hvad vil det sige? At makkeren har 2 brugere? Er det ulovligt?? (Ikke at jeg har det...)
Avatar billede bosse88 Nybegynder
26. august 2001 - 11:12 #11
jeg har også et voodoo 2 kort og det genstarter også når jeg spiller, du kan løse det midlertidigt ved at tage kabinettet af, installere service pack 1 og 2, hente den nyeste voodoo 2 driver hos: www.3dfx.com

så skulle det være løst, det virkede for mig!
Avatar billede bosse88 Nybegynder
26. august 2001 - 11:14 #12
riva tnt kortene har det med ikke at virke ordenligt, min ven havde store problemer, han smed det ud og købte et nyt. Men prøv at hente en detonator driver, den skulle kunne gøre det!
Avatar billede mora Nybegynder
26. august 2001 - 11:15 #13
Jeg har også fået den exception før, men løste det ved at tage kabinet siden af :)
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
26. august 2001 - 11:54 #14
Tag den Gog Damn kabinet side af !..Du har vel en skod køler side´n at den genstarter ... Gør det ! Det virker altså ! ! !
Avatar billede kimsp Nybegynder
26. august 2001 - 19:17 #15
Problemet er ret sikkert grafik driveren. De nye drivere er ustabile på TNT kort. Hent en gammel driver f.eks. 7.78 el. 7.76.
F.eks. på http://www.guru3d.com.
Avatar billede niksen1 Nybegynder
02. september 2001 - 19:17 #16
Jeg kan kun sige de berømte ord: 90 % af sådanne lidt mærkelige fejl, er defekte ram. hvis du kan prøv at låne en klods af en ven og se om det forandre noget !