Avatar billede ErikHg Ekspert
06. marts 2018 - 14:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Film med Jørgen Buckhøj (Mads Skjern fra Matador)

Hej
Jeg kan huske, at der for mange år siden blev vist en film på Danmarks Radio. Jeg mener at filmen blev vist omkring 1970. Den handlede så vidt jeg husker om en mand (Jørgen Buskhøj) der hadede fluer, og slog dem ihjel i hobetal. Han kom med en fejebakke, der simpelthen var helt sort af fluer. Der var også noget med at han havde en bil, og jeg mener det var konen der havde set hans bil var blevet ramt af en anden bil, så bilen havde fået en lille ubetydelig skramme. Det endte med at han gik ned og smadrede sin egen bil, fordi han sagde at den ikke længere betød noget for ham. Det må vist have været en komedie af en eller anden slags.
Er der noget her på eksperten, der erindrer noget om denne film, vil det glæde mig meget. Desværre er den nok ikke til at få fat på.
På forhånd tak :-)
Avatar billede michael_stim Ekspert
06. marts 2018 - 14:47 #1
Her har du alt med Jørgen Buckhøj:
http://www.imdb.com/name/nm0118479/?ref_=fn_al_nm_1
Avatar billede ErikHg Ekspert
06. marts 2018 - 16:23 #2
Jeg tror at det måske er "Bulen". Det kan jo tænkes at det er den skramme jeg navte i mit spørgsmål.
Jeg vil undersøge sagen nærmere, og give besked.
Avatar billede michael_stim Ekspert
06. marts 2018 - 16:40 #3
Det er den:

Peter Seeberg: Bulen

Referat:

Locke sidder ved vinduet og klasker fluer med sin fluesmækker. Fluerne skal udryddes mener Locke de irriterer ham i køkkenet. Locke går ud til bilen og hans kæreste tutti fortæller ham at der er kommet en bule i bilen. Han bliver rasende og ked af det på samme tid. Locke går vanvittig meget op i en bule i sin bil. Han har en idealistisk forestilling om en hel og perfekt verden, som dog konstant bliver nedbrudt af de ting der går i stykker. Hans abnorme interesse for bulen er både en reaktion på og et udtryk for den meningsløshed, som mennesket er underlagt og har svært ved at finde en passende modus vivendi i forhold til, hvilket i bund og grund er det samme som vi ser når han klasker fluer i starten af historien.
Avatar billede ErikHg Ekspert
06. marts 2018 - 16:55 #4
Jeg takker mange gange :-)
Nu er næste trin så at få fat på den..... det bliver nok meget sværere.
Avatar billede ErikHg Ekspert
06. marts 2018 - 17:24 #5
Jeg har sendt et forslag ind til DR om evt. at genudsende denne film. DR sender så mange genudsendelser, så det var måske en idé at "ryste posen" lidt og finde nogle udsendelser der sendt for lang tid siden.
Avatar billede madklub Guru
06. marts 2018 - 18:49 #6