Avatar billede plato Juniormester
08. februar 2018 - 12:31 Der er 7 kommentarer

Sum af felter fejler

Hej alle

Jeg har en main form med 2xsubform

Subformene opdateres alt efter hvad man vælge i en combobox i main form. Subformene lister herefter nogle tal, som jeg har lagt sammen i footeren i bunden af hver subforme med =Sum([RecipeAmount]).

I mainformen bliver resultatet af =Sum([RecipeAmount]) vist.

Mit problem er dog at, hvis subformen er længere end mainformen, altså man skal scrolle ned af, så virker min sum ikke, og der bliver ikke vist noget i mainformen.

Se billeder:

Kort list i subformen, alt virker:
https://imgur.com/a/WIJfR

Lang liste i subformen og det virker ikke:
https://imgur.com/a/YCVxe

Hvordan kommer jeg ud over det problem? Hvis jeg laver en Totals i min Query, virker det slet ikke. :-/
Avatar billede terry Ekspert
08. februar 2018 - 13:48 #1
Is there any chance of seeing the dB?
ekspertenATsanthell.dk
AT = @
Avatar billede terry Ekspert
08. februar 2018 - 13:55 #2
where do you get the other totals from? They seem OK!
Avatar billede plato Juniormester
09. februar 2018 - 06:36 #3
Mail sendt, tak. :-)
Avatar billede terry Ekspert
09. februar 2018 - 12:39 #4
Think I found problem and solution :-)
Whats happening is when the sub form isnt showing all records on one page then the Total field isnt getting update with sum(...) until AFTER
this line of code.

Getsum1 = Me!ShowTotalMatAmount_subform.Form.TotalSumAmounttxt

so TotalSumAmounttxt is EMPTY which means Getsume1 will also be empty when you run these lines of code

Me.GetValuetxt.Value = Getsum1 + getsum2
Me.Getsum1txt = Getsum1
Me.Getsum2txt = getsum2

It happens so fast that you dont see that TotalSumAmounttxt is empty, but it is.

Anyway solution(I hope) is to put a
Me!ShowTotalMatAmount_subform.Form.Recalc
BEFORE
Getsum1 = Me!ShowTotalMatAmount_subform.Form.TotalSumAmounttxt

and maybe on other sub form too
Avatar billede plato Juniormester
09. februar 2018 - 12:49 #5
Det virker nu. Havde slet ikke tænkt den tanke, men det giver god mening, da backend ligger på et netværk som reagerer lidt langsommere end standalone versionen.

Endnu en gang fantastisk hjælp. :-)  Tak.
Avatar billede terry Ekspert
09. februar 2018 - 12:58 #6
I also get problem here on my PC, so it isnt the backend being on a server over network which is problem.

Great it help though :-)
Avatar billede terry Ekspert
09. februar 2018 - 13:15 #7
Dont forget to close question by accepting answer ;-)

Thanks