Avatar billede kaffekanden Mester
07. februar 2018 - 16:11 Der er 6 kommentarer

Lav et Boot USB

Hej derude :)
Er der nogle der ved hvordan man laver et Boot USB  på en Mac  OSX?
Avatar billede sd8220 Seniormester
07. februar 2018 - 16:28 #1
Hvad skal du lave boot-disk af?

macOS?
Linux?
Windows?

Hvad skal den boote?

De installere til macOS, som du henter i App Store, kan bruges til at lave en bootbar usb med macOS på.

Følg guiden her:

https://www.macworld.com/article/3204672/macs/how-to-create-a-bootable-macos-high-sierra-installer-drive.html
Avatar billede kaffekanden Mester
07. februar 2018 - 21:40 #2
Det er macOS jeg skal have lavet en Boot med  men når installisionen er Bootet virker det så hvis jeg lægger det normalt over på et USB  eller brænder den over på en DVD  virker den så som en Boot USB eller DVD?
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2018 - 23:18 #3
kan du ikke boote vil nette o enter this mode at any time, do the following:
1) In the Apple menu, choose Restart or power on your Mac.
2) As the computer restarts, hold down the Command (⌘) – Option (⌥) – R combination immediately upon hearing the startup chime.
Avatar billede sd8220 Seniormester
08. februar 2018 - 01:45 #4
Et installeret OS X kan fint klones til en USB-pind og bootes fra, ja.

Jeg er bare ikke sikker på, at det var det, du spurgte til.

Er det en boot-bar installer, du har brug for, så følg den vejledning, jeg gav i mit første svar.

Er det en bootbar klon af et installeret system, så brug fx Carbon Copy Cloner til at kopiere din nuværende harddisk til noget andet.
Avatar billede kaffekanden Mester
08. februar 2018 - 15:43 #5
Ja det er det jeg har hentet installisionen fra Mac store
og skal have den over på et USB/DVD og have det installeret på min Mac fra bunden af altså der ligger ikke et macOS på den
Avatar billede kaffekanden Mester
08. februar 2018 - 15:47 #6
Sorry app store mente jeg