Avatar billede Mille123 Praktikant
19. januar 2018 - 17:22 Der er 4 kommentarer

Jeg kan ikke slå Wi-Fi til på min Iphone 7

Min Iphone 7 128 GB, IOS 11.2 (15C114) som kun er fire uger gammel har ikke kunne slå wifi til i 2 uger. Når jeg går ind på indstillinger på startsiden kan jeg godt gå ind på "Wi-Fi ikonet" der ligger lige under "Flyfunktion ikonet" og lige over "Bluetooth ikonet". Når jeg så trykker på ikonet kommer jeg ind til én mulighed, hvor der står "Wi-Fi", og ud fra det er der en grå ting, som jeg plejer at kunne "swipe" til siden, hvor den så plejer at blive grøn. MEN jeg kan ikke trykke på den lille grå ting, og uanset hvor meget jeg trykker på den, vil den ikke blive grøn. Den forbliver bare grå, hvor jeg intet kan gøre.
Når jeg så "swiper" kontrolpanelet op fra bunden af skærmen hvor jeg får mulighederne at slå flyfunktion, Mobildata, Wi-Fi og bluetooth til, Kan jeg ikke slå Wi-Fi til, jeg kan igen ikke trykke på den. Og ikonet har fået en streg over sig, og er blevet mere mørkegråt en de tre andre ikoner.

Jeg kan hverken software opdaterer eller sikkerhedskopiere min Iphone pga. at mit Wi-Fi ikke virker. Min Iphone siger derfor at den ikke er blevet sikkerhedskopieret i 2 uger, som er de 2 uger hvor jeg har haft problemet. Jeg har derudover også brugt næsten alt mit mobildata, fordi jeg ikke kan komme på Wi-Fi. Og det bliver især et problem når jeg her snart skal til udlandet og kunne rigtig godt tænke mig at det ville virke der.

Det jeg har prøvet, for at få det til at virke, er at genstarte min Iphone op til flere gange, både ved at holde "hjemknappen" og "slukknappen" nede samtdigt, ved at holde "skru ned knappen" og "hjemknappen" nede samtidigt. Jeg har også læst mig frem til at man kan nulstille "netværksindstillingerne", hvor jeg også har gjort det TRE gange.

NU ved jeg ikke hvad jeg mere kan gøre, så please HJÆLP mig ud her, tak på forhånd.
Avatar billede Mille123 Praktikant
19. januar 2018 - 17:26 #1
Det skal lige siges at jeg førhen havde en anden Iphone 7 som jeg smadrede skærmen på. Den havde jeg så en forsikring på, hvor jeg så fik denne her Iphone tilbage af forsikringen. Som de siger, skulle være en helt ny Iphone.
Avatar billede claes57 Ekspert
19. januar 2018 - 20:26 #2
det er en bytter.
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2018 - 07:48 #3
du har sandsynligvis ikke fået en ny iphone.
apple giver stort set altid folk en repareret iphone.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
20. januar 2018 - 15:53 #4
Hej, Mille.

  Hvis du ikke kan slå WiFi til under Instillinger => WiFi kunne det måske være en defekt enhed - altså en bytter, som Claes57 også er inde på i #2.
  Så tag kontakt til din forsikring og snak med dem. De har givetvis en aftale med en forhandler, der har stået for den praktiske del og det er derfor også denne, der skal sørge for en ombytning.

De bedste hilsner