Avatar billede moabou88 Mester
10. januar 2018 - 20:25 Der er 11 kommentarer

Ikoner på skrivebordet flytter sig - HP

hej.

Hvorfor kan jeg ikke selv bestemme. hvordan jeg vil arrangere mine ikonoer på skrivebordet?

Når jeg forsøger at arrangere dem. som jeg vil suser de andre ved siden af væk-

Jeg kan ikke få 2 ikoner til at ligge tæt på  hinanden.

"arrangere automatisk" er slået fra.

Der er tale om en ny bærbar.

Håber nogen kan hjælpe.
Avatar billede martens Guru
10. januar 2018 - 21:03 #1
Har du slået "align icons to grid" FRA ? ( mener det hedder noget a´la "Opstil ikoner på række"... på dansk ...)

mvh martens
Avatar billede falster Ekspert
10. januar 2018 - 22:05 #2
"Juster ikoner til gitter" hedder martens' forslag i #1 - i hvert fald i W7 :-)

Her er lidt alternative forklaringer/måske løsninger:

http://www.winability.com/how-to-i-stop-windows-from-rearranging-my-desktop-icons/
Avatar billede moabou88 Mester
10. januar 2018 - 22:26 #3
når jeg slår det fra- "arranger i gitter"  placeres ikonerne oveni hinanden. altså de er ikke længere på en lige række.

så den er jeg nødt til at slå til igen.
Avatar billede falster Ekspert
11. januar 2018 - 00:14 #4
Avatar billede Poko1 Ekspert
11. januar 2018 - 08:47 #5
En billed vejledning du måske kan bruge?
Selvfølgelig har jeg skjult mine personlige Ikoner.
https://ibb.co/kt2X96
Avatar billede moabou88 Mester
11. januar 2018 - 12:53 #6
Så har jeg måske fundet løsningen.

Først vil jeg lige sige, at jeg synes det er så latterligt, at der er denne fejl i 2018.

Der er utallige af løsnings-muligheder i det link du henviser til.

Jeg skulle igennem 5 forskellige muligheder inden det hjalp. nemlig at ændre størrelse på ikonerne.

Når jeg har en mellem stor størrelse virker det fint, men så snart jeg skifter til små ikoner suser de væk, og jeg kan ikke længere arrangere dem som jeg har lyst til.

Det vil jeg mener er en fejl, og overvejer næsten om jeg skal sende bærbaren retur. Ved godt det er småligt, men det kan ikke passe det skal være sådan.

Jeg kan bedre lide små ikoner, så jeg kan have flere på en række istedet for kun 5 ikoner på en række.
Avatar billede moabou88 Mester
11. januar 2018 - 12:54 #7
Men kan se der er yderligere en mindre fejl .

Nogen gange er der et X (kryds) i nederste venstre side af ikonet, hvad betyder det.
Avatar billede Poko1 Ekspert
11. januar 2018 - 13:04 #8
Jeg kører kun små ikoner Så jeg kan have mange på skærmen ad gangen , jeg kan altid finde en løsning hvor de holder med Ctrl og muse scroll
Avatar billede moabou88 Mester
11. januar 2018 - 19:25 #9
Nogen der ved hvad det kryds / x betyder?
Avatar billede moabou88 Mester
11. januar 2018 - 19:54 #11
Forstår ikke helt det der står i linket.

Altså jeg skal klikke på højremussetast, men når jeg gør det får jeg ikke samme valgmulighedern som der vises i linket