Avatar billede Chevy396 Seniormester
04. januar 2018 - 17:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problem med opstart af PC

Har win7 pro 64 bit, og jeg har idag haft et par mildest talt besynderlige oplevelser i forbindelse med opstart af PC'en.
PC starter fint op, men, når jeg kommer til login processen virker hverken tastatur eller mus.
Jeg har derfor måttet ty til forced nedluk af PC, tændt for PC igen, og anden gang virker tastatur og mus igen.
Efter indtastning af password kommer en meddelelse i stil med : "For at gemme ændringer skal du genstarte computer".
Er der nogen der har et bud på hvad det er der sker ??

På forhånd tak for assistance
Avatar billede milter Ekspert
04. januar 2018 - 19:39 #1
Bærbar eller stationær? Og fabrikat og modelnummer kunne også være nyttige :-)

Umiddelbart lyder det, som om driverne til tastatur og mus af en eller anden grund ikke bliver indlæst under første opstart. Har du installeret ny software, lige før problemet opstod?

Kan du finde systemgendannelsespunkter på din computer, som er dateret lige før problemet opstod? Hvis ja, så kør en gendannelse for det tidspunkt.

http://helpdesken.dk/windows-7-systemgendannelse/
Avatar billede Chevy396 Seniormester
04. januar 2018 - 20:29 #2
Hej Milter.

Tusinde tak for god rådgivning på mit "problem".
Fandt et gendannelsespunkt fra 29-12-2017, og kørte den. Problemet var et "Remote desktop" printer issue.
Har stationær computer med HP Envy model (wifi capable), men har den tilsluttet via kabel uden wifi muligheden aktiveret til PC'en.

Igen - Stor tak for dit extremt succesfulde forslag.

Mvh.
Jens
Avatar billede milter Ekspert
04. januar 2018 - 20:49 #3
Velbekom :-)