Avatar billede Slettet bruger
27. december 2017 - 15:01 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få mail til at virke på telefon

Jeg kan ikke finde ud af at sætte min online Outlook op på min telefon (Samsung S7). Havde to og kom til at slette den forkerte. Har altså virket hidtil.

Manuel opsætning:

Kontotype: POP3-konto (har også forsøgt med at vælge IMAP-konto - aner ikke hvad det er...).

"Email adresse"
"Brugernavn"
"Adgangskode"

Indgående server.
POP3-server:
pop-mail.outlook.com
Sikkerhedstype: SSL
Port: 995

Udgående server.
smtp-mail.outlook.com
Sikkerhedstype: TLS
Port: 587

Hvad gør jeg forkert.
Hvis ikke noget, hvad kan der være i vejen?

Er frustreret. Har forsøgt at få det til at virke i 1½ time. :(
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2017 - 15:02 #1
Skriver mail og adgangskode rigtigt. Kontrolleret flere gange.
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2017 - 15:16 #2
Jeg får denne besked når jeg forsøger at logge på:

Kontoen kan ikke konfigureres

Brugernavnet eller adgangskoden er forkert, eller POP3/IMAP-adgang er ikke aktiveret for denne konto. Kontroller dine kontoindstillinger, eller kontakt din tjenesteudbyder.
Avatar billede michael_stim Ekspert
27. december 2017 - 15:27 #3
Hvad er det for mailadresse? Hotmail, Gmail osv.
Avatar billede michael_stim Ekspert
27. december 2017 - 15:28 #4
Eller hvor har du din mail hostet hvis det er fra eget domäne?
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2017 - 15:37 #5
Det er en Outlook online mail.
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2017 - 15:39 #6
Programmet på telefonen er det der følger med telefonen der bare hedder "E-mail".
Avatar billede michael_stim Ekspert
27. december 2017 - 15:41 #7
OUTLOOK.COM POP3 SERVERS
Incoming mail server    pop3.live.com
Incoming mail server port    995 (SSL required)
Outgoing (SMTP) mail server    smtp.live.com
Outgoing (SMTP) mail server port    587 (SSL/TLS required)
Outgoing server (SMTP) authentication    yes, same settings as my incoming mail server
OUTLOOK.COM IMAP SERVERS
Incoming mail server    imap-mail.outlook.com
Incoming mail server port    993 (SSL required)
Outgoing (SMTP) mail server    smtp-mail.outlook.com
Outgoing (SMTP) mail server port    587 (SSL/TLS required)
Outgoing server (SMTP) authentication    yes, same settings as my incoming mail server

taget fra:
https://www.outlook-apps.com/outlook-com-pop-settings/
Avatar billede michael_stim Ekspert
27. december 2017 - 15:44 #8
IMAP gör så det du laver på den ene enhed også träder i kraft på en anden enhed. F ex hvis du sletter et mail på din tlf forsvinder det f ex også på din PC.
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2017 - 15:46 #9
Jeg har ingen ide om hvad jeg skal stille op med alt det.

Når jeg vil sætte det op er i forvejen valgt pop-mail.outlook.com og smtp-mail.outlook,com, hvilket jeg - på baggrund af hvad jeg kan huske - mener er rigtigt.
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2017 - 16:02 #10
Andre der kan hjælpe med dette ...?
Avatar billede michael_stim Ekspert
27. december 2017 - 16:08 #11
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2017 - 16:21 #12
Når jeg skriver jeg ikke ved hvad jeg skal stille op med det, er det jeg mener, at jeg ikke kan se jeg gør noget forkert. Så ved ikke hvad jeg skal ændre ...
Avatar billede michael_stim Ekspert
27. december 2017 - 16:26 #13
Läs hvad der står i de links jeg sender og pröv dig frem. Der står präcis hvilke indtillinger det er du skal bruge.

I'm out of here. Good luck.
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2017 - 16:46 #14
DET HAR JE GJORT!!!!!
KAN IKKE SE HVAD JEG GØR FORKERT!!!!!!!!!!!!!!!!

Andre, der ved mere om dette? Som kan guide mig frem... i stedte for bare at smide et link...
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2017 - 17:12 #15
Jeg har to online email adresser hos Outlook.

Den ene kan jeg godt konfigurere (den vil jeg bare ikke have på telefonen).
Den anden kan jeg ikke. Uanset jeg GØR DET PÅ NØJATIG SAMME MÅDE.

Hvordan kan det give mening?

Hvis der overhovedet er nogen der læser dette ...
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2017 - 17:14 #16
Med den jeg godt kan konfigurere behøver jeg slet ikke gå ind i manuel opsætning. Jeg taster bare mail adresse et et felt og password i et andet - og den logger på!

Det fungere af en eller anden grund ikke med den anden mail.

Jeg har været på nettet og tjekke. De køre begge som de skal.
Avatar billede INK Ekspert
27. december 2017 - 17:23 #17
Du skal logge på din konto fra en web-browser.
Under indstillinger skal du sikre dig at POP3 indstillinger er slået til.

På en telefon ville jeg dog vælge IMAP. Så der ikke downloades noget til telefonen og fylder den op.

Ved at logge på webmail får du også lige kontrolleret, at din mailadresse og kodeord er korrekt ;-)
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2017 - 17:35 #18
Når jeg kigger under indstillinger online (på nettet, ikke i e-mail programmet på telefonen), er der prik ved "Lad enheder og apps bruge POP".

Jeg kan se den jeg godt kan konfigurere på telefonen (se #15 og #16) er Imap. Det sørger den selv for at vælge når jeg sætter den op ved alene mail adresse og password.
Men uanset jeg forsøger det samme med den anden e-mail, fungere det ikke. Så får jeg beskeden nævnt i #2.

Både e-mail adresse og password er helt sikkert rigtigt. Har skrevet det om mange gange.
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2017 - 17:36 #19
Citat: Men uanset jeg forsøger det samme med den anden e-mail, fungere det ikke. Så får jeg beskeden nævnt i #2.

Og heller ikke når jeg forsøger manuelt.
Avatar billede INK Ekspert
27. december 2017 - 17:39 #20
Formoder du har sat din telefon op med enten en Samsung konto eller en Google konto ?

Gå i indstillinger under konti og sikre dig, at alle andre konti end din "telefon" konto er slettet. Genstart telefonen og start så forfra med at sætte din mailkonto op. Lykkes det?
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2017 - 18:14 #21
Det er med Samsung konto. Bruger den e-mail app der er på telefonen når man køber den ("E-mail").

Så skal jeg slette syv forskellige konti. Herunder Dropbox, Google og Office. Får jeg så ikke bare nye problemer? :/
Avatar billede INK Ekspert
27. december 2017 - 18:28 #22
Jeg udtrykte mig uklart. Det er selvfølgelig kun Outlook konti, du skal slette.
Er det korrekt forstået, at det allerede er sket?

Har du forsøgt at installere Outlook appen og så bruge denne?
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2017 - 18:31 #23
Ja okay, kan selvf. sætte dem op igen. Er bare besværligt. Er det eneste udvej, mener du?
Det ser ud til at være indgående server der er problemet.
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2017 - 18:34 #24
Nå ok.
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2017 - 18:38 #25
Nej det hjælper ikke.

Får bare igen beskeden #2
Avatar billede INK Ekspert
27. december 2017 - 18:41 #26
Da du er 100% sikker på mailkonto og password, så må jeg melde pas.
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2017 - 19:04 #27
Ok.

Tror jeg lader det være et par dage. Måske hvis jeg har været væk fra det, jeg kommer i tanke om et eller andet. De virker jo da på nettet.
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2017 - 19:59 #28
Har "fundet ud af det".

Det var e-mail og/eller password. Tror jeg nok.
Jeg skrev dem rigtig nok! Men fungerede først da jeg i stedet for at kopiere dem ind, skrev dem ind manuelt.

Helt opklaret er det dermed i imidlertid ikke. Jeg kopierede også mail og password ind til den anden konto. Flere gange endda. Og det fungerede fint.

Så i sidste ende fatter jeg alligevel ikke en sk*d.