27. december 2017 - 15:01Der er
27 kommentarer og 1 løsning
Kan ikke få mail til at virke på telefon
Jeg kan ikke finde ud af at sætte min online Outlook op på min telefon (Samsung S7). Havde to og kom til at slette den forkerte. Har altså virket hidtil.
Manuel opsætning:
Kontotype: POP3-konto (har også forsøgt med at vælge IMAP-konto - aner ikke hvad det er...).
Bavarian Nordics vækst blev starten på et DevOps-samarbejde med Novataris for hurtigt at kunne tilpasse IT-organisation til forretningen.
7. december 2023
Slettet bruger
27. december 2017 - 15:02#1
Skriver mail og adgangskode rigtigt. Kontrolleret flere gange.
Synes godt om
Slettet bruger
27. december 2017 - 15:16#2
Jeg får denne besked når jeg forsøger at logge på:
Kontoen kan ikke konfigureres
Brugernavnet eller adgangskoden er forkert, eller POP3/IMAP-adgang er ikke aktiveret for denne konto. Kontroller dine kontoindstillinger, eller kontakt din tjenesteudbyder.
OUTLOOK.COM POP3 SERVERS Incoming mail server pop3.live.com Incoming mail server port 995 (SSL required) Outgoing (SMTP) mail server smtp.live.com Outgoing (SMTP) mail server port 587 (SSL/TLS required) Outgoing server (SMTP) authentication yes, same settings as my incoming mail server OUTLOOK.COM IMAP SERVERS Incoming mail server imap-mail.outlook.com Incoming mail server port 993 (SSL required) Outgoing (SMTP) mail server smtp-mail.outlook.com Outgoing (SMTP) mail server port 587 (SSL/TLS required) Outgoing server (SMTP) authentication yes, same settings as my incoming mail server
IMAP gör så det du laver på den ene enhed også träder i kraft på en anden enhed. F ex hvis du sletter et mail på din tlf forsvinder det f ex også på din PC.
Synes godt om
Slettet bruger
27. december 2017 - 15:46#9
Jeg har ingen ide om hvad jeg skal stille op med alt det.
Når jeg vil sætte det op er i forvejen valgt pop-mail.outlook.com og smtp-mail.outlook,com, hvilket jeg - på baggrund af hvad jeg kan huske - mener er rigtigt.
Når jeg skriver jeg ikke ved hvad jeg skal stille op med det, er det jeg mener, at jeg ikke kan se jeg gør noget forkert. Så ved ikke hvad jeg skal ændre ...
Läs hvad der står i de links jeg sender og pröv dig frem. Der står präcis hvilke indtillinger det er du skal bruge.
I'm out of here. Good luck.
Synes godt om
Slettet bruger
27. december 2017 - 16:46#14
DET HAR JE GJORT!!!!! KAN IKKE SE HVAD JEG GØR FORKERT!!!!!!!!!!!!!!!!
Andre, der ved mere om dette? Som kan guide mig frem... i stedte for bare at smide et link...
Synes godt om
Slettet bruger
27. december 2017 - 17:12#15
Jeg har to online email adresser hos Outlook.
Den ene kan jeg godt konfigurere (den vil jeg bare ikke have på telefonen). Den anden kan jeg ikke. Uanset jeg GØR DET PÅ NØJATIG SAMME MÅDE.
Hvordan kan det give mening?
Hvis der overhovedet er nogen der læser dette ...
Synes godt om
Slettet bruger
27. december 2017 - 17:14#16
Med den jeg godt kan konfigurere behøver jeg slet ikke gå ind i manuel opsætning. Jeg taster bare mail adresse et et felt og password i et andet - og den logger på!
Det fungere af en eller anden grund ikke med den anden mail.
Jeg har været på nettet og tjekke. De køre begge som de skal.
Du skal logge på din konto fra en web-browser. Under indstillinger skal du sikre dig at POP3 indstillinger er slået til.
På en telefon ville jeg dog vælge IMAP. Så der ikke downloades noget til telefonen og fylder den op.
Ved at logge på webmail får du også lige kontrolleret, at din mailadresse og kodeord er korrekt ;-)
Synes godt om
Slettet bruger
27. december 2017 - 17:35#18
Når jeg kigger under indstillinger online (på nettet, ikke i e-mail programmet på telefonen), er der prik ved "Lad enheder og apps bruge POP".
Jeg kan se den jeg godt kan konfigurere på telefonen (se #15 og #16) er Imap. Det sørger den selv for at vælge når jeg sætter den op ved alene mail adresse og password. Men uanset jeg forsøger det samme med den anden e-mail, fungere det ikke. Så får jeg beskeden nævnt i #2.
Både e-mail adresse og password er helt sikkert rigtigt. Har skrevet det om mange gange.
Synes godt om
Slettet bruger
27. december 2017 - 17:36#19
Citat: Men uanset jeg forsøger det samme med den anden e-mail, fungere det ikke. Så får jeg beskeden nævnt i #2.
Formoder du har sat din telefon op med enten en Samsung konto eller en Google konto ?
Gå i indstillinger under konti og sikre dig, at alle andre konti end din "telefon" konto er slettet. Genstart telefonen og start så forfra med at sætte din mailkonto op. Lykkes det?
Synes godt om
Slettet bruger
27. december 2017 - 18:14#21
Det er med Samsung konto. Bruger den e-mail app der er på telefonen når man køber den ("E-mail").
Så skal jeg slette syv forskellige konti. Herunder Dropbox, Google og Office. Får jeg så ikke bare nye problemer? :/
Da du er 100% sikker på mailkonto og password, så må jeg melde pas.
Synes godt om
Slettet bruger
27. december 2017 - 19:04#27
Ok.
Tror jeg lader det være et par dage. Måske hvis jeg har været væk fra det, jeg kommer i tanke om et eller andet. De virker jo da på nettet.
Synes godt om
Slettet bruger
27. december 2017 - 19:59#28
Har "fundet ud af det".
Det var e-mail og/eller password. Tror jeg nok. Jeg skrev dem rigtig nok! Men fungerede først da jeg i stedet for at kopiere dem ind, skrev dem ind manuelt.
Helt opklaret er det dermed i imidlertid ikke. Jeg kopierede også mail og password ind til den anden konto. Flere gange endda. Og det fungerede fint.
Så i sidste ende fatter jeg alligevel ikke en sk*d.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.