Avatar billede erlandsen Seniormester
10. november 2017 - 18:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Afgrænsning af data i rapport

Jeg har en Access rapport baseret på en forespørgsel med et antal rækker, der nu fylder seks sider, hvilket bliver for uoverskueligt, bl.a. fordi overskriften ikke følger med på de øvrige sider.

Jeg vil derfor gerne afgrænse rapporten så jeg kun viser en side, hvilket helt konkret betyder, at jeg kun vil vise nuværende års data (dataene strækker sig over ti år).

Rapporten viser antal timer tilgode, så jeg kan ikke afgrænse i forespørgslen, da summen så bliver forkert, så jeg skal afgrænse rapporten, så den starter jan17.
Avatar billede mugs Novice
10. november 2017 - 19:40 #1
"fordi overskriften ikke følger med på de øvrige sider" sandsynligvis fordi du.skrevet overskriften i rapporthovedet, og ikke i sidehovedet.
Avatar billede erlandsen Seniormester
10. november 2017 - 20:39 #2
Tak mugs!

Lang tid siden - i øvrigt - du hjalp mig i sin tid med vores sagsstyrings database :-)

Hvis jeg gør som du skriver - så kommer overskriften rigtig nok med over på hver side - men det giver ikke umiddelbart mening at vise timeregnskabet for alle årene; det seneste år er fint.

Kan man starte visningen fra en dato, uden at det går ud over beregningen fra man blev ansat?
Avatar billede mugs Novice
10. november 2017 - 20:58 #3
ja - det er noget tid siden, nu skal jeg lige finde ud af det nye eksperten. Har du prøvet at eksperimentere med en uhderrapport der viser det samlede antal timer. Jegvil tro, at det ,øser dit probæle .

Jeg kan godt  huske dit brugernavn og også "sagsstyringen".
Avatar billede erlandsen Seniormester
10. november 2017 - 21:36 #4
kunne ikke lige finde noget vedr. underrapport - men så at man kan filtrere i rapporten i rapportvisning - men der fandt jeg så ud af at jeg ikke henter summeringen fra forespørgslen, men at rapporten selv summerer det der vises - og så er jeg lige vidt.

men du har jo hjulpet med en del af problemet - så tak for det.