Avatar billede richardjensen Seniormester
10. november 2017 - 16:45 Der er 7 kommentarer

Finde/slette doubletter

Findes der et prg. som kan gennemsøge mapper med bileder og finde/slette doubletter.
Avatar billede INK Ekspert
10. november 2017 - 17:09 #1
Ccleaner indeholder en feature for duplicate files. Derudover findes et utal af programmer for især fotos:
https://blogs.systweak.com/2016/04/5-duplicate-photo-finder-tools-to-delete-duplicate-photos/
Avatar billede hjolsen Ekspert
10. november 2017 - 17:16 #2
Prøv Duplicate Cleaner pro : https://www.duplicatecleaner.com/
eller til billeder visipic  http://www.visipics.info/index.php?title=Download
Sidst nævnte kan finde billeder der er visuelt ens !
Avatar billede jalved Ekspert
10. november 2017 - 17:16 #3
Jeg leder efter et program, der kan det samme med video-filer.

Jeg har gemt og optaget en del fra DR og har mistet overblikket.
Avatar billede jalved Ekspert
10. november 2017 - 17:17 #4
(Ikke for at kapre din tråd)
Avatar billede INK Ekspert
10. november 2017 - 17:23 #5
jalved er det gratis programmer eller købe programmer?
https://www.ghacks.net/2014/02/18/find-duplicate-video-files-free-software-windows/
Avatar billede jalved Ekspert
10. november 2017 - 18:16 #6
#5 Helst et gratis program. Tak for linket.

Der var en tråd for nogle uger siden, hvor der blev spurgt om noget af det samme, hvor anbefalingen gik på, at programmet tilmed kunne vurdere ud fra selve filen om den var en kopi af en anden, ikke alene ud fra navnet. Men kan ikke finde den.

Jeg kunne godt tænke mig at høre om nogen har haft praktisk erfaringer med et af disse programmer og kan anbefale det.
Avatar billede milter Ekspert
10. november 2017 - 18:37 #7
Der findes et utal af programmer, som kan finde såkaldte "duplicate files". Jeg har endnu ikke haft brug for at benytte nogen af dem, men jeg kender til deres måde at virke på.

Da mit kendskab til dem udelukkende er baseret på læsning af anmeldelser og beskrivelser, kan jeg ikke sige "Sådan virker de alle", men nogle generelle regler kan sagtens udledes:

1: De programmer skal alle indstilles til at skelne mellem billeder, som er 100% identiske, og billeder, som bare ligner hinanden.

2: Der kan være flere udgaver af det samme billede, bare i forskellige opløsninger.

3: Du skal selv afgøre, hvor stor forskel der skal være på billeder, før de bliver bedømt som ens eller forskellige. Nogle billeder kan have store ligheder i kompositionen og/eller farverne, og det er op til dig selv at afgøre, om de er identiske eller bare næsten ens.

4: Selv når alt det ovenstående er på plads, skal du stadig selv afgøre, hvilket/hvilke billede/billeder, der skal beholdes eller smides ud. Det kræver f.eks. , at du undersøger, hvor det originale billede egentlig befinder sig, om du vil beholde det eller en anden version eller smide alle ud. Og, det betyder, at du bliver nødt til at sammenligne billederne enkeltvis side om side.

Det her forum og andre lignende steder vrimler med spørgsmål, som ligner dit. De skyldes (næsten) alle, at snapperne bare snapper løs uden at tænke over, at harddisken eller hukommelseskortet på et tidspunkt ikke har mere plads :-)