Avatar billede Slettet bruger
03. november 2017 - 11:51 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Låseskærm på Windows 10

Jeg har intet password, men alligevel, efter slumre, får jeg både en låseskærm og en login skærm. Jeg ser ingen mening med det og er derfor træt af dem begge. Når jeg går ind under låseskærm, ser jeg ikke muligheden for at blive af med den. På min stationære har jeg Windows 8.1 uden de 2 skærme.
Så hvordan kommer jeg af med dem?
03. november 2017 - 12:10 #1
Du kan gå 2 veje.

1. Start > kontrol panel > Hardware og lyd > Strøm styring
Her kan du vælge hvornår skærm skal slukkes, samt hvornår maskinen skal gå i dvale.

2. Højre klik på skrive bordet > skærm indstillinger > strømstyring og slumretilstand.

Du kan sætte begge til aldrig.
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2017 - 12:23 #2
Tak for dit indslag, men det hjælper mig ikke til helt at fjerne de 2 skærme, så jeg ikke ser dem igen :-)
https://www.cnet.com/how-to/automatically-log-in-to-your-windows-10-pc/
Avatar billede 450025 Ekspert
03. november 2017 - 12:28 #3
Prøv denne du, en gammal Traver dette har jeg gjort  flere gange selv for andre..

Oppdatering på dette feltet kommer i slutten av år 2018 kanskje 2019, da vil du få dette valg.
Lås computeren når du vil  et  enkelt. valg.

Ha den opplåst når du ønsker dette selv, microcoft skal da gi Brukeren et valg flott

Ind  til da er du umyndig gjort, Sorry . hjelp får hos 7 - vende Far i huset han sitter opp i hjørne til venstre å venter bare på deg valby1    Lykke til

Husk password alikevel microsoft kontoen vet du, så du slipper ikke helt unna det

Arne

Er du lei av å logge deg inn hver gang du starter Windows, kan du gjøre følgende:
•    Trykk på Windows-tast + R.
•    Skriv netplwiz, og klikk på OK.
•    Fjern haken ved punktet ”Oppgi brukernavn og passord for å bruke maskinen” , og klikk på Bruk..
•    Skriv brukernavn og passord to ganger.
•    Klikk på Bruk og OK.
Nå vil maskinen starte uten passord.
OBS! Husk å lagre passordet til Microsoft-kontoen din på et sikkert sted. Du kan få behov for den igjen.
03. november 2017 - 12:44 #4
Arh, ok. Så du vil gerne have den til at gå o dvale, men undgå password, når den skal ud af dvale.

Jeg fandt denne:
https://www.windowscentral.com/how-prevent-windows-10-requiring-password-when-resuming-sleep

Jeg har ikke nærlæst, den. men måske den kan hjælpe dig så.
og måske er det, det samme som Arne foreslår.
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2017 - 12:49 #5
Tak for din anvisning, men den har jeg prøvet med linket jeg lagde i #2.
Jeg har gjort som der stod, men det virker ikke på min PC.
Problemet er ikke når jeg booter, for der går jeg lige ind, men windows låser efter dvale. I linket står der at det skyldes, at samme Windows bruges til touchscreen,
men at Microsoft ikke har sørget for, at andre kan blive fri for den.
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2017 - 12:59 #6
#4 Nej du må have overset, at jeg i spørgsmålet skrev, at jeg ikke har noget password. Enhver kan bare trykke på logon, og komme ind. Det er det, som gør det så meningsløst. Microsoft har dummet sig igen!
Avatar billede 450025 Ekspert
03. november 2017 - 13:08 #7
Å Arne har midsforstått igjen kanskje feilet også men jeg har et ES  under armen en Forsker har lov å bomme det står i vedtekter.

Arne
03. november 2017 - 13:22 #8
lyder mærkeligt.

Jeg har lige testet med 2 maskine, som begge kører windows 10, og begge har 2 brugere. Og begge maskiner har pw. Når jeg ændre settings. jf. link i #2 og 4.

Hvis de går i dvale, starter de direkte op til hvor de kom fra. Uden login billeder
Har de været lukket ned, kommer de fint op og beder om bruger og pw.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
03. november 2017 - 13:29 #9
Hej Valby1!

Løsningen er at lave et midlertidigt kodeord for at få lov til at slå logon skærmen fra.

Sådan gøres det:

Gå ind i indstillinger.
Vælg konti.
Vælg Indstillinger for logon.
Tryk på "Tilføj"
Skriv et kodeord og slut med "udfør".
Gå væk fra Indstillinger for logon (klik evt. Dine mails og konti).
Gå tilbage til Indstillinger for logon (lyder dumt, men sandt)
Nu er der en mulighed for at vælge "Aldrig" under Kræv logon.

Når du har valgt denne mulighed, kan du slette dit kodeord igen.
Dette gøres ved at klikke på "Skift" under Adgangskode.
Tast din kode (den midlertidige) og tryk "næste".
Lad nu alle felterne vedr. nyt kodeord være tomme, og klik på "næste" og udfør.

Nu spørger den ikke igen, når den starter fra dvale.
Avatar billede Poko1 Ekspert
03. november 2017 - 13:41 #10
Kan du bruge dette?
https://ibb.co/cKhVCb
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2017 - 13:58 #11
#9 Ja du har sandelig ret. Det virker, mange tak!
Jeg har ellers lige siddet og arbejdet med en besværlig metode, som jeg fik fra nettet,
men som ikke virkede.
Så noget som også er godt ved din metode er, at den er enkel at følge :-)

#10 Ja den kan bruges, men Blød trafikant, kom dig lige i forkøbet. :-)
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2017 - 14:02 #12
Tak til alle som deltog i mit spørgsmål 😊
Avatar billede 450025 Ekspert
03. november 2017 - 14:04 #13
Smart poko1 da lerte jeg lidt i dag også, oftes det enkle kan til tider være best
Takk for den

Arne
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
03. november 2017 - 14:24 #14
Er glad for at kunne hjælpe.
God weekend til alle!
03. november 2017 - 14:33 #15
Velbekomme.

Lige en kommentar.
Blød trafikants, løsning i #9, er jo det som står i dit eget link i #2 + det som står i link i #4, bare oversat til dansk ;-)

Tricket er at vide at man skal følge link i #2 for at få mulighed for at følge link i #4

Jeg takker også for at have lært noget nyt :)

Også god weekend til alle herfra.
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2017 - 14:53 #16
@roggerrabbit  Du har ret. Jeg må have været lidt for tung i hovedet da jeg læste det link. Men så er det jo godt for mig, at andre var mere vågne 😊
03. november 2017 - 15:39 #17
#16 det kender jeg godt.

jeg læste også først link i #2 igennem, efter Blød trafikant havde skrevet #9.i sidste linie i link i #2, står der endda at at muligheden for at følge link i #4, kommer efter at have lavet et PW.
Grunden til at det virkede hos mig, er at jeg havde PW på i forvejen.

heldigvis kan vi takke Blød trafikant for løsningen :)
Avatar billede 450025 Ekspert
03. november 2017 - 16:03 #18
Nå er vi kommet langt vi treng ikke vente til 2019.  Nå er alle i må ? Flott.

Nei neste Step du tar med deg den lille computer,  du skal ut og reise, på flyplassen da forsvant den lille computer du var lidt sressa?

Jeg ble forbanna nå har jeg lært og opphæve låsen hvordan  får jeg låst den nå da

Derfor sier jeg microsoft gi oss et enkelt valg til og bestemme selv hva vi vil?
Dette kommer det kommer mange sliter fortsatt, vi ser og høre dette daglig.

Dem spør meg ok, er der noe som mangler så vanlig bruker forstår dette nei.

Arne