Avatar billede Mudi Novice
02. november 2017 - 22:03 Der er 2 løsninger

"Går i dvale"

Hej. Jeg har lige fået en HP bærbar her dor 3 uger siden... jeg syndes at den er ved at blive ret langsomt og der kommer ret mange fejl i den.
Men problemet er at Jeg lige har lige tænkt min bærbar og at den ikke gider og tænde. Skærmen er helt blå og der står "går i dvale"  de har stået der i en halv time nu.
Hvad betyder det? Og hvordan kan jeg få det  væk??
Avatar billede ErikHg Ekspert
02. november 2017 - 23:55 #1
Jeg er ret sikker på at det er et spørgsmål om at rette "strømstyringen"
Da du skriver du har fået den for tre uger siden, må det være Windows 10 der er installeret.

https://support.microsoft.com/da-dk/help/13770/windows-shut-down-sleep-hibernate-your-pc

http://stealthsettings.com/wp-content/uploads/2014/11/poweroptions.jpg
Avatar billede INK Ekspert
03. november 2017 - 00:38 #2
Jeg tror ErikHg #1 har fat i det rigtige. Du holder startknappen nede i ca. 10 sekunder, hvorefter maskinen slukker. Den metode skal man ikke spøge med, men det kan være nødvendigt.

Prøv derefter at starte igen for at se om det virker. Så kan du rette strømindstillinger.

Problemet kan også skyldes maskinen er i gang med den seneste store opdatering af Windows10. Skulle det være helt galt, så er PC'en jo stadig under garanti.