Avatar billede Hanne Madsen Praktikant
01. november 2017 - 09:05 Der er 8 kommentarer

Kopiering af billede fra google fotos

Hej.
Jeg vil gerne vide hvordan jeg kan kopiere et af mine billeder i google fotos og indsætte det i et word dokument..?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
01. november 2017 - 09:27 #1
Åben billedet, højreklik på det og "kopier", over i Word og "Sæt ind"...

Vil du have mere kontrol, kan du altid downloade billedet til din PC, og sætte det ind i word fra det sted du gemte det.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
01. november 2017 - 09:29 #2
Hvis du mener, du ikke ved hvordan du har adgang til Google Fotos, så er det på https://photos.google.com/ - log på med din Google konto.
Avatar billede 450025 Ekspert
01. november 2017 - 12:34 #3
Helt korrekt det som skrives her og har du  Win10 så bruk utklipsverktøyet  det kan være smart, bruker dette daglig.

Ikke alltid jeg vil ha alt på bilde, dernest forringer du det ikke, treng du foto program så bruk Googles Foto sitt  men det fins også et i Win 10.

Skjermdump eller utklipsverktøy brukes i job sammenheng, i Word, på Epost veldig anvendelig. Ja selv når andre treng hjelp på data.

Arne.
Avatar billede Hanne Madsen Praktikant
02. november 2017 - 17:13 #4
Jeg ved godt hvordan man kopierer og sætter ind, men lige præcis fra google fotos til mit word dokument virker det ikke. Har tænkt om der er en indstilling I word der forhindrer mig i at indsætte...
Avatar billede 450025 Ekspert
02. november 2017 - 18:20 #5
Fint Hanne Madsen måten jeg gjør dette på blir sikkert kritisert, nå gjør ikke dette noe for meg.
Husk jeg er ikke fotograf, men har foto som hobby i og med jeg bor i Thailand under en helt annen kultur opplever jeg masse fine motiver mange syntes Bildene mine er fine, jeg kan ta 40 og kaste halvparten. Kritisk.

Hvordan gjør jeg dette? Kommer hjem går på computeren laster ned alt, og dem er på skrivebordet eller Disk topp det er arbeidsbenken min. Halvparten syntes jeg ikke om, vekk med dem, så er turen til Fotoprogrammet Redigering, ikke mange gjør dette.

Etterpå har jeg funnet på at bruke  Win10 Utklipsverktøy fjerner noe jeg ikke vil ha å når bilde er som jeg ønsker det, lagre jeg det på Skrivebordet, 3 av dem skal jeg glede mine Venner med Epost, hva får jeg da Arne du tar så fine bilder du.

Ja en hobby det. Da kommer Word inn en fin måte,  trekker dem bare over i Word arket det er så lett det, Noen bilder går jeg til Fotograf med å gir dem bort ofte med ramme rundt gave.

Resten havner i Fotoalbum og jeg har bilder helt fra mine Barn var små, var dette en løsning Var dette en løsning for deg?, Sikker flere andre måter også men lykke til

Arne.
Avatar billede 450025 Ekspert
02. november 2017 - 18:23 #6
Glemte dette lesevansker kanskje, fra Googles på akurart samme måten disse er ferdig redigert, på skrivebordet me dem også.

Det ble dobbel post klokken er mange her nå derfor
Arne.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. november 2017 - 09:33 #7
Jeg har undersøgt nærmere, og kan bekræfte din problematik.

Til at starte med var det sjove, at jeg sagtens kunne kopiere/indsætte i andre programmer... - bare ikke word.

Jeg fik derfor undersøgt nærmere - det skyldes åbenbart, at når man kopierer fra Google Photos, kopierer i et specielt format, som ikke umiddelbart kan indsættes i Word.
Eller set fra den anden side af bordet, i Word indsætter man som standard et HTML format, når nu det er kopieret fra en webside...

Længere og besværlig forklaring gjort kort - Kopier billedet normalt, men når du sætter ind i word, så brug CTRL+ALT+V til at sætte ind. Så får du muligheden for at vælge hvilket "feed" der skal sættes ind. Vælg Bitmap (eller hvad der ellers er tilgængeligt), så virker det.

Jeg har ikke fundet en måde at rette dette permanent i Word - men lær CTRL+ALT+V - så er det da til at have med at gøre...
Avatar billede 450025 Ekspert
03. november 2017 - 10:43 #8
Du  har helt rett ole madsen, for komme til meg i Thailand så er der 3 veie, du kan velge alle kommer det samme sted, her jeg bor, også i foto. Må jeg skrive mer om dette nei.

Bilde har et hvis antall Picsler  når dem havner på Disktopp 2,7 Mb eks, dette variere disse kan jag gå til fotografen med ok

Jeg kan legge dem i Googles foto verdien er der, jeg kan hente dem derifra å legge dem Disktopp også verdien er der fortsatt.

Trekke dem ut i et Word ark har jeg gjort lenge før Win10 kom men du må ha mus fingeren går ikke?

Så kommer der noe her, er der problem er det ikke sikkert Word tar i mot da konventere du enket det hvis man har lært bruk av data.

Da snakker vi om E-post.

Dette system bruker jeg hver eneste dag, både på bilder og i jobb, gamle Gubber er ikke så gløkke lidt tekst bilde, lidt tekst bilde igjen, forklaring. Arne du er så flink, problemet er løst seir Gubben på 85 år.

Til dette bruker jeg bare Word og vedlegg.    Epost takler ikke dette det er Bare et transport middel ikke noe mer. Skriv        God jul Godt Nyttår Se Vedlegg.

Plassere vedlegget i posten. og husk trykk send viktig.

Og så er der 2 måter til, og gjør akurart  som jeg nevner, valget er ditt.  Det jeg kom er bare et av disse 3.

Arne