Avatar billede Mathias Neessen Juniormester
22. september 2017 - 10:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Køb iPhone i USA?

Hej eksperter :)

Jeg tænker at jeg vil købe iPhone X i USA, og få den til DK med Shop USA.
Men jeg tænker, om derer nogle problemer ved at købe den i USA frem for DK.
Gæller forsikringen også i DK?
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. september 2017 - 11:34 #1
Der kan i hvert fald opstå problemer med tolden, hvis prisen er over et vist beløb, som jeg ikke rigtig ved grænsen på.
Der er sikkert nogle på dette forum der ved mere. Det med forsikringen kender jeg heller ikke til. Har kun selv købt CD´er og vinylplader i USA, og der var prisen så ,lav at  tolden ikke gav anledning til problemer.
Avatar billede jalved Ekspert
22. september 2017 - 11:40 #2
Jeg tror, garantien afhænger af den butik, du køber hos - men det er muligt, at der følger en worldwide garanti med Iphone, så man bare kan indlevere den på et autoriseret værksted. Prøv og kontakt Apple og spørg.

Fx kan man ved køb af en Acer i Elgiganten både aflevere den til reparation dér - og også aftale direkte med Acer, hvis man foretrækker det i stedet.

Du kan læse lidt mere her:

https://taenk.dk/raadgivning-og-rettigheder/e-handel-alt-om-koeb-paa-nettet/onlineshopping-uden-eu-det-skal-du

Jeg går ud fra, tanken er at spare nogle penge - eller at få fat i telefonen hurtigere. Men når der kommer toldafgift m.m. kan det så betale sig?
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2017 - 14:43 #3
gør det ikke!
du får det problem at du skal oplade med en NTSC 110 volt oplader, hvor vil du skaffe den som adapter ?

told og skat: du skal af med MANGE penge i told pga dens pris, desuden skal du betal importmoms og så gebyr til postdanmark for at opkræve det: 197 kr.

du kan finde uf af hvad det kommer til at koste, med toldmeregneren.
http://www.toldpriser.dk/toldberegner

den siger til en pris på "integrerede kredsløb" (den har ikke telefoner som kategori) at 10000 skal der betales 12666 kr i told... pyha
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2017 - 14:45 #4
fejl: +2600-2700 kr - du har nok bedre held med at købe på net i england, det er stadig med i EU :) og du kan oplade med dansk usb stik i væg/computer
Avatar billede Little Helper Seniormester
22. september 2017 - 14:47 #5
Drop det. Du vil ikke alene få problemer med telefonen her i DK. Bla vil lader slet ikke kunne bruges da de køre med andet stik og voltage. Sprog etc.

Men udover det vil du med 100% sikkerhed få en regning af TOLD og SKAT for indførelsen oveni det vil de på beregne sig et gebyr for behandlingen af sagen. Tænk nu lidt over det var dette en mulighed havde det været brugt og ville hurtigt underminere Dansk BNP. Beløbet TOLD og SKAT har i grænse er Ca de 80Kr. herunder kan det ikke svare sig, med mindre at de ser pakker jævnligt komme til samme adresse så åbner de en sag.
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. september 2017 - 15:08 #6
Ja skattefar skal nok være der, det er straks helt anderledes når der forsvinder 12 mia. til udlandet ;-)
Avatar billede Ron bichass Novice
23. august 2018 - 11:29 #7
if the price is above a certain amount, which I do not really know at the limit.
There are probably some in this forum there for more. I do not know that about insurance either. Only bought CDs and vinyl records in the United States, and the price was so low that customs did not give rise to problems.