Avatar billede møjs Praktikant
16. september 2017 - 22:08 Der er 12 kommentarer

bærbar pc til sims4

Jeg skal bruge en bærbar til at køre sims 4 på. Hvad skal jeg vælge sådan som markedet er nu? Jeg er ligeglad med mærke, men den skal fungere. Jeg er ikke interesseret i at bruge over 5000 kr. Har prøvet i nogle butikker for at få noget rådgivning, men 2 ud af 3 melder ud, at jeg skal regne med mindst 7000 og nr 3 meldte bare ud, at jeg ikke kan købe en brugbar bærbar under 6000. Den skal have cd drev.
Avatar billede Carnac Forsker
16. september 2017 - 22:56 #1
Avatar billede jalved Ekspert
16. september 2017 - 23:19 #2
Du behøver ikke lægge dig fast på, at den skal have et dvd-drev. Man kan købe et eksternt drev for nogle hundrede kroner.
Avatar billede møjs Praktikant
17. september 2017 - 14:02 #4
Begge de to forslag er i3, men der anbefales i5. Kan i3 køre det godt nok. Hvad er bedst, i3 og ssd, eller i5 og hdd. Tænker i5 og ssd er det bedste, men også over mit prisniveau.

I øvrigt er ACER ASPIRE E 15 E5-575G-39X8 udsolgt alle vegne, så er der andre forslag?
Avatar billede Carnac Forsker
17. september 2017 - 14:20 #5
Ja de har i3.

Men der står i linket at

...even a low-tier i3 processor is good enough. Here are a few examples:
i3-5010U, i3-5020U, i5-5200U, i5-6200U, i3-7100U, i5-7200U
In short, if a processor is Intel Core i3, i5 or i7 – it is fast enough to run Sims 4
Avatar billede Carnac Forsker
17. september 2017 - 14:47 #6
Du kan også gå for i3-7100U + HD620 som fx denne:
https://www.fcomputer.dk/lenovo-310-15ikb-80tv-intel-core-i3-7-gen-7100u-2-4-ghz-8-gb-ddr4-256-gb-ssd-2-5-sata-intel-hd-graphics-620-15-6-fhd

Hvis du vil se hvordan SIMS 4 ser ud på  i3-7100U + HD620, kan du se det her:
https://www.youtube.com/watch?v=8zO0-GvekQw
Bemærk at settings er sat ned til HD-skærmopløsning og medium settings.

Umiddelbart synes jeg det ser udmærket ud, men nu har jeg aldrig selv spillet SIMS 4, så jeg ved ikke om det er en tilfredsstillende grafik.

For 7 kroner mere kan du skifte i3-7100U processoren ud med en i5-7200U
https://www.bj-trading.dk/bjshop/default.asp?pv=NX.EFGED.019&pn=Acer&gruppe=baerbar&overgr=Computer_og_tablets&vare=892089&f=edbp
Hvilket formentlig vil give endnu bedre performance.

Vil du have et pænere design på laptoppen, er der denne til 4919 kr:
https://www.dustinhome.dk/product/5011000969/310s?ssel=false&utm_source=edbpriser&utm_term=Lenovo+310S+Core+i5+8GB+256GB+SSD+15.6%26quot%3B&utm_medium=pricecompare&utm_campaign=Lenovo
Avatar billede Carnac Forsker
17. september 2017 - 15:11 #7
En anden (og nok den bedste) løsning er at købe denne til 4440 kr og selv smide 4 GB ekstra RAM i:
https://www.power.dk/x/p-590274/?utm_source=ipaper&utm_medium=edm&utm_campaign=eDM-3817
Tilbuddet gælder dog kun til i dag kl. 24.

Der skal dog herske nogen tvivl om, at var det mig der skulle købe en bærbar til at spille på, var jeg gået all in, og havde købt denne:
https://www.power.dk/pc-og-tilbehoer/baerbar-pc/asus-rog-strix-gl553vd-dm373t-156/p-504593/

eller denne:
https://www.power.dk/pc-og-tilbehoer/baerbar-pc/asus-rog-fx502vm-dm277t-156-laptop/p-504594/
Avatar billede Carnac Forsker
17. september 2017 - 15:11 #8
Rettelse: IKKE herske
Avatar billede møjs Praktikant
17. september 2017 - 21:49 #9
Tak for input.
Men hvad så hvis vi snakker stationær? Der får vi mere for pengene, og ungerne taber den ikke på gulvet, når de går rundt med den.
Avatar billede Carnac Forsker
18. september 2017 - 00:50 #10
Problemet med stationær er at der skal både købes skærm og tastatur til. Det følger automatisk med de bærbare.

Dvs du havner alligevel oppe på omkring de 5000 for en såkaldt "entry gamer" -eller stationær starter gamer pc.

Nu skriver du at man får mere for pengene ved en stationær. Det er for det meste korrekt. Problemet er bare, at en færdigsamlet stationær computer skal stadig bruge kabinet, motherboard, strømforsyning, ram, cpu, harddisk og formentlig også styresystem og grafikkort. Og prisen af alle disse dele, samt hvis cpu´en og grafikkortet skal være kraftig nok til at game, gør, at så begynder prisen på minimum 4000 kr, selv hvis man vælger en low-end cpu og low-end grafikkort. Og skal man så have en skærm oveni, så er vi oppe på 5000 kr.

Når først man har rundet 5-6000 kr, så er det korrekt, at så begynder de stationære computere for alvor at trække fra de bærbare når et gælder gaming. Primært fordi der er plads til ordentlige kølesystemer til CPU´en og grafikkortet i et stationært kabinet, hvilket der ikke er plads til i bærbare computere.

Men det hjælper ligesom ikke noget når dit mål er at holde sig under 5000 kr.
Avatar billede Carnac Forsker
18. september 2017 - 00:55 #11
Måske er løsningen for jer at købe en Playstation 4 i stedet. Der kan i vist få både konsollen og spillet for under 2500 kr i alt.
Avatar billede møjs Praktikant
18. september 2017 - 07:15 #12
Vi har en god skærm samt tastatur, det burde jeg have skrevet i første omgang. Det er derfor jeg tænker, at vi får mere ud af denne løsning. PS4 har vi i forvejen, men den bliver flittigt brugt, så det var for at få nogle andre muligheder. Der er mange brugere af elektronik i huset, så det er et spørgsmål om at få flere muligheder for en okay penge.