Avatar billede langbein Nybegynder
24. august 2001 - 19:26 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Liten og enkel Linux arbeidsstasjon

Har satt opp en Red Hat 7.1 server og synes den kjører veldig bra. Er nå på jakt etter en enkelog grei installasjon for en Linux arbeidsstasjon, som er enkel i bruk og som ikke behøver de store ressurser. Har testet ut forskjellige varianter av Red Hat 6.1 og Red Hat 7.1. Har funnet ut at RH 6.1 med x-win kan installeres på ca 360 mb (systemfiler) mens 7.1 med x-win behøver ca det dobbelte. Har hørt Corel skal være bra. Noen erfaringer. Det skal også finnes en Zipslackware som skal kunne kjøre på 100 Mb og Fat32. Stemmer dette. Anbefalinger ? Erfaringer ?
Avatar billede gugi Nybegynder
24. august 2001 - 20:36 #1
Jeg har hørt at Corel er droppet...

Jeg vil foreslå dig at kigge på gentoo linux http://www.gentoo.org/ - så kommer din maskine bare til at køre det du har brug for.

Da du selv skal vælge pakkerne.

Minimum install er under 100Mb ;)
Avatar billede langbein Nybegynder
25. august 2001 - 17:52 #2
Har du prøvet ut denne ? Hva med installasjon ? Man bruker ikke RPM ?
Avatar billede langbein Nybegynder
25. august 2001 - 18:00 #3
Håper på noen flere forslag og kommentarer og legger på noen flere points. Typisk situasjon: Man skal sette opp en brukergruppe på 10-12 stasjoner. Man behøver en Linux (og office) installasjon som gir 1. Internett 2. Skriveprogram 3. Regneark. Event et tegneprogram. Programmene skal være så brukervennlige som mulige. Installasjonen skal være så enkel og hurtig som mulig. Man skal helst ikke behøve en stor harddisk, mye minne eller en rask prosessor. Beste alterenativ ?? Ut fra det som er prøvd til nå: RH 6.1 med WordPerfect 8.0 / Staroffice 5.2 Det finnes kanskje bedre ???
Avatar billede langbein Nybegynder
25. august 2001 - 18:07 #4
Nei Corel Linux ser da ut til å leve i beste velgående:http://linux.corel.com/products/linux_os/download.htm Lurer på om Word Perfect 2000 ikke er inkludert i installasjonen. Noen som har prøvd ut dette ??
Avatar billede langbein Nybegynder
25. august 2001 - 18:12 #5
Mon om dette er gratis eller hva det koster:
http://linux.corel.com/products/wpo2000_linux/inside.htm
Avatar billede gugi Nybegynder
27. august 2001 - 18:06 #6
Jeg kører udelukkende gentoo Linux. Det er den eneste jeg kan finde mig tilrette i. Og så er supporten suveren.

IRC://irc.openprojects.net#gentoo
(Hmm, er det nu også en valid URL :o)

Man bruger ikke RPM nej, men man har taget det bedste fra bsd, nemlig ports og lavet det om til Linux portage.

Kig lidt på deres side.
Snak lidt med gutterne på #gentoo Hallski en vist svensker :o)

Avatar billede langbein Nybegynder
29. august 2001 - 22:18 #7
Support ? Da skal man vel kjøpe produktet ? Hvor ?
Hvordan bruker man irc addressen ???
Avatar billede gugi Nybegynder
29. august 2001 - 22:22 #8
Supporten koster da intet! De er bare glade for at hjælpe!

brug en irc klient (BitchX, kirc, PHIRC ircii, osv..)
Avatar billede langbein Nybegynder
31. august 2001 - 21:54 #9
Takker. Får prøve denne ..
Avatar billede gugi Nybegynder
31. august 2001 - 22:05 #10
np