Avatar billede -kris- Praktikant
05. september 2017 - 20:18 Der er 7 kommentarer

Ny router? - hvilken??

Hej,
I anledning af at min udbyder har skruet op for hastigheden (til 100/100 Mbit/s) på min internetforbindelse har jeg i dag lavet nogle hastighedstest, for at se hvad jeg egentlig får for pengene......
Jeg har målt trådløst med PC stående lige ved siden af routeren, og måler her ca. 22/22 Mbit/s. Når jeg sætter kabel imellem routerene og PC'en måler jeg 96/96 Mbit/s.
Det er en gammel router! (D-link DIR-615), mit gæt er at den simpelthen ikke kan give et bedre trådløst signal - lyder det sandsynligt? Og vil jeg kunne få en højere hastighed trådløst med en anden router?
Hvilken router vil i anbefale mig at vælge? Gerne noget der er billigt, nemt at sætte op, driftssikkert og kan dække et almindeligt "husbehov". Det behøver ikke være "state-of-the-art".
Tak for hjælpen:-)
Avatar billede -kris- Praktikant
05. september 2017 - 21:02 #2
Tak for forslag - så det er korrekt antaget at det er en ny router der skal til? Har du evt. et forslag til noget der kan købes i DK?
Avatar billede posten Ekspert
05. september 2017 - 21:03 #3
nu fortsætter jeg med netgear : https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/netvark-router/NGR6220AC/netgear-r6220-dual-band-wi-fi-router denne  kan hentes hos elgiganten og magter 1200 Mbps til 698.- håber det er svar nok
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2017 - 21:16 #5
hv så ikke du hade lavet et link
Avatar billede Carnac Forsker
05. september 2017 - 22:18 #6
Vil gætte på den billigste router der kan køre AC og 5G også vil være i stand til at trække 100 Mbit/s trådløst.
Avatar billede milter Ekspert
05. september 2017 - 22:38 #7
@ -kris-

Har du tænkt på, om det kan være din computer, der er problemet? Har du testet din i  andre omgivelser med samme internethastighed, dvs. 100/100 eller lignende?