Avatar billede KasperLund Praktikant
10. august 2017 - 21:44 Der er 1 kommentar

Mit internet virker MEGET dårligt!

Hej allesammen.

Jeg kan ligeså godt starte med at sige, jeg på INGEN måde er ekspert på dette område, og oprettede kun en bruger på denne hjemmeside, for at stille dette spørgsmål.

Min kæreste og jeg, bor i en lejlighed (Knap 60m2) Vi streamer tv via hendes computer (Mac), der var så det problem med at den ofte gik i stå (Vi har 50/50 m/bit) Jeg ringede derfor til vores internet udbyder, for at finde en løsning på dette, han forklarede mig at jeg skulle anskaffe mig en ny router, hvor han efterfølgende forklarede mig, at jeg skulle koble vores nye router til vores gamle modem, hvor han så vil lave den nye router om til et modem (Det lyder nok forivrende og jeg forstod det heller ikke selv, jeg håber det giver mening for jer) Men jeg fik nu anskaffet mig den router og gjorde som han sagde - Og med hensyn til at streame, det virkede bare nu! Men nu opstod der selvfølgelig et nyt problem, for jeg kan godt lide at spille computer og det gør jeg trådløst (Jeg vil ikke til at bore huller de forskellige steder for at trække et kabel i en lejlighed - Derfor køre jeg trådløst, og det skal lige siges, der hvor jeg sidder med min computer, der er hvad der ligner 4 meter men dog 2 vægge imellem) Men jeg er nu begyndt at lagge en del, jeg har taget en masse internet hastighedsteste på de forskellige hjemmesider der nu findes og de allesammen siger jeg køre med omkring 35-40 m/bit, hvilket jeg mener burde være mere end rigeligt til at køre spil som CS:GO. Men jeg har nu en ping på omkring 200-300 hvilket jeg virkelig ikke forstår, for ifølge de hastighedsteste jeg tager, burde det da ikke kunne lade sig gøre? Eller tager jeg helt fejl og skal til at have 100/100 m/bit?

Jeg har hørt/læst man kan købe en internet forstærker (Repeater), hvor man bare sætter den i stikkontakten og så skulle det bare virke. Men har det en virkning i en lejlighed på 60 m2, hvad er jeres erfaring med dette?
Avatar billede kurtba Ekspert
10. august 2017 - 23:27 #1
Hvis du har 50/50 er det helt klart ikke hastigheden, som er problemet. Jeg har selv haft problemer med mit trådløse netværk, idet jeg faldt af, ikke kunne streame ordentlig til en chromecast osv. Jeg målte på kryds og tværs og kunne ikke se problemet, bl.a. fordi test fra den bærbare viste, at jeg havde den hastighed, som min leverandør lovede mig. Jeg forsøgte så at gøre det bedre ved at sætte en ekstra god router op og lade den virke som repeater og tættere på det sted, hvor jeg brugte wifi, men det hjalp ikke. Så købte jeg en af de repeatere, som man parrer med routeren, hvorefter man sætter den i en stikkontakt tæt ved, hvor jeg sad. Den fanger så wifi signalet og forstærker det (siger teorien). Men det virkede heller ikke. Målemæssigt så det ud til, at jeg nu fik et meget stærkere signal frem til min pc, men det virkede ikke, jeg havde stadig masser af udfald, og det skyldes selvfølgelig, at da den fangede et dårligt signal, så mistede den også jævnligt forbindelsen til routeren - og jeg faldt af.
Så læste jeg div. test af de repeatere, som sender lan signalet via elnettet og nåede frem til at købe
https://www.dustinhome.dk/product/5010810434/dlan-1200-wifi-ac-starter-kit-powerline?ssel=false&LGWCODE=5010810434;90883;5443&gclid=EAIaIQobChMIkbTLlMvN1QIVTjobCh0e1Qm7EAQYASABEgLbYfD_BwE
Det skal jeg lige hilse og sige, at det er noget, som der virker. Jeg kan bl.a. nu downloade ca. 5-6 gange hurtigere fra min pc via dette anlæg, end jeg kunne ved nogen af de andre løsninger. Kan absolut anbefales. Meget let at sætte op.
Virker også selv om stikkontakterne ikke sidder i samme gruppe, idet den bruger nul til at sende signalet rundt. Vi har et ret stort hus med værksted og garage osv. og jeg har derfor sat 2 op i huset, og nu har vi fuld fart på over det hele. De nu i alt 3 enheder (en ved routeren og 2 til at videreformidle signalet i huset) sidder alle på hver sin gruppe i eltavlen, og det fungerer upåklageligt.