Avatar billede Slettet bruger
24. august 2001 - 16:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Overvejer XP

Vil jeg have fordel af at opgradere til XP fra ME?
Jeg bruger ikke min pc til det helt vilde. Lidt office og access. Derudover meget til internet og tilslutning af brænder, kameraer og andet tilbehør.
Har en 350 mhz med 64 ram. Køber snart 128 ekstra ram.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
24. august 2001 - 16:06 #1
Hvis du er tilfreds med ME så lad være med at skifte.

If it works, don\'t fix it :)
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2001 - 16:10 #2
Ja god idé måske at skifte, men test lige evt. om din pc kan kører windows 2000 da xp og 2000 er meget lig hinanden. Testprogrammet kan du finde via www.expertftp.subnet.dk og windows xp kan du købe for kr. 16,00 + porto kr. 40,00 hos www.nemcomputer.dk
Avatar billede omen Nybegynder
24. august 2001 - 16:10 #3
Naa.. hvis du havde en hurtigere computer, ville du måske. Men XP vil køre ret langsomt på den computer du har dig der. Men nu er det jo WinME som du bruger, og jeg ville skifte til alt andet end det. Men nu er jeg jo ikke dig... :-)
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2001 - 16:12 #4
Og du skal lige opgradere dine ram inden du beslutter dig for installation. Din prosessor er lige på kanten til xp, så du må nok forvente, at din pc bliver en lille smulle langsomere, når du åbner drev og mapper.
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2001 - 16:16 #5
Jeg ville nok i syve og sidste ende vælge windows 98SE, da det er nok det OS der kører bedst med 350 MhZ, men så behøver du ikke at have mere end 128 MB ram i din pc, da det ram ud over ikke bruges særlig effektiv af windows 98SE. Til gængæld vil ME kører betydelig bedre end det gør nu.
Avatar billede dcedata Nybegynder
26. august 2001 - 14:36 #6
Jeg har lige haft installeret Windows XP på min computer, og en ting vil jeg sige om windows XP. Det er virkeligt meget stabilt, og der er gode muligheder for at spille computerspil.
Men nu har jeg valgt windows ME. Fordi at jeg havde problemer med at få installere nye drivere til mine enheder. ET MEGET STORT MINUS.

Din PC er nok lige i underkanten til at køre windows XP.

Jeg har haft XP installeret på en

350MHZ penitium 2 med 128 MBram
og det kørte, men hvis man ikke har tid, er det nok ikke en fordel at installere det.

Prøv dog at installere det, det er den eneste måde at finde ud af om du kan lide det. Du kan altid skifte tilbage til de forgående styresystemer.

Håber at du finder ud af det.

// Niels
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2001 - 15:55 #7
Alle driver kan heller ikke være på plads endnu, da windows xp stadig er en beta udgave. Jeg kalder også min 550 mhz pentium med 256 mb ra´m for lige i underkantet. Maskiner der er mellem 1 og 3 år gamle skulle ikke gerne have problemer med driver. Jeg har et enkelt problem, mit modem. Jeg ved dog den findes, da jeg tidliger har haft xp installeret, og der sørgede windows xp selv for at opdatere driverne via windows update. Det kan være et spørgsmål om at give systemet lidt tid, så kommer de nok, hvishardwaren ikke er for gammel ( over 3 år)