Avatar billede nysser Nybegynder
24. august 2001 - 14:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ADSL deling for 2 pc\'er med 2 netkort i den ene?

Hvordan sætter man win2000 op, så man kan dele ADSL internet imellem 2 pc\'er. Der sidder 2 netkort i den ene, og her kommer ADSL ind, og i det andet er de 2 pc\'er forbundet via et crossed netkabel. Maskinerne er sat op til at dele et drev på begge maskiner, men herfra kan vi ikke komme videre.....?
Avatar billede safri2 Nybegynder
24. august 2001 - 14:52 #1
Min ADSL opsætening mellem to pc\'er er: Fra ADSLmoden til en hub(sidder i uplink porten)  ,begge computerne tilsluttet hubben
Avatar billede j.robert Nybegynder
25. august 2001 - 02:35 #2

En step by step Guide på dette link:

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q237/2/54.ASP

J. Robert
Avatar billede j.robert Nybegynder
25. august 2001 - 02:58 #3
Ellers:

Sæt Modemkabel i PC1 (Netkort1)
Forbind PC1 med PC2.

Opsæt dit netkort1(Det kort der er forbundet med Modem) på PC1 via Netværkforbindelser.
IP
Mask
Gateway
DNS
Klik OK

Inden du forlader Netværks indstillinger:
vælg: fanen \"Deling\".
Markér feltet \"Enable Internet ...(Jeg har en engelsk udgave)
Klik OK.
(Netkort2 i PC1 har nu automatisk fået tildelt en IP-addresse).
Maskinen skal genstartes.

Tænd PC2: Gå ind i Netværksforbindelser og vælg Netkortet forbundet med PC1.
Netkortet stilles til \"Auto IP Adresse..\".
Indtast DNS
Klik OK

Nu skulle det virke.

J. Robert
Avatar billede j.robert Nybegynder
25. august 2001 - 03:10 #4
Hov jeg glemte HUB\'en,

Istedetfor at sætte Modem kabel i PC1 sættes det i UpLink.

PC1 og PC2 kobles på HUB.

Fremgangsmåden er ellers som beskrevet.

Virker det ikke mod forventning, så prøv at sætte Modemkabel direkte i PC1. (som jeg beskrev først).
Avatar billede kool-blue Nybegynder
27. august 2001 - 05:54 #5
Modemmet sættes til Uplink porten i HUB\'en og computerne sættes bare i hver sin tilfældige port.
Det virker hos mig anyway... :)
Avatar billede lerfeldt Nybegynder
29. august 2001 - 00:18 #6
Vedørende uplink eller ej, så bemærk at det samtidig er afgørende hvilken type kabel der anvendes.

Det eneste uplink-porten gør anderledes end de \"andre\" porte, er at crosslinke ledningen i det pågældende stik.
Avatar billede lerfeldt Nybegynder
29. august 2001 - 00:19 #7
ADSL, er det en router eller et modem? Hvem er udbyder.