Avatar billede ZeBa Ekspert
28. juni 2017 - 03:43 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Chrome forsvinder

Nu er det tredje gang, at Chrome forsvinder - kan heller ikke finde den nogen stedet på c-drevet.
De 2 andre gange er den pludselig dukket op af sig selv.
Hvor ville jeg dog ønske at opleve bare een dag uden problemer med den rådne computer.
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2017 - 03:53 #1
prøv lige at rense computeren med dette program:
https://www.piriform.com/ccleaner/download
Avatar billede sergei_ Juniormester
28. juni 2017 - 09:22 #2
Mon ikke det er genvejen der forsvinder - Windows 7 går jeg ud fra

https://support.microsoft.com/da-dk/help/978980/desktop-shortcuts-disappear-in-windows-7

I windows 7 vil Chrome normalt ligge i mappen i C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application
Avatar billede Mikael Ekspert
28. juni 2017 - 12:10 #3
Har før haft samme/andre problemer med Chrome.

Så har jeg ganske enkelt afinstalleret Chrome, og geninstalleret det igen.

Hvis du har/husker dit login til Chrome, så er det efterfølgende blot at logge på Chrome, og du har stadig alt det gamle (gemte login m.m.)
Avatar billede Mikael Ekspert
28. juni 2017 - 12:35 #4
Til #3

Jeg kan anbefale at du downloader Chrome fra dette link, INDEN du afinstallere den gamle. Fx. gemmer installationsfilen på skrivebordet.

Når Chrome så er afinstalleret, så køre du bare fra Chrome installationen fra skrivebordet.

Så undgår du, at du først skal finde Chrome install via en anden browser. Fx. IE

https://www.google.dk/chrome/browser/desktop/index.html
Avatar billede ZeBa Ekspert
29. juni 2017 - 00:08 #5
#2: Det er nu W10, men den ligger også her: C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application - når den er der
Avatar billede ZeBa Ekspert
29. juni 2017 - 00:10 #6
#3: Skal man nu også logge ind på Chrome? Aner ikke hvad mit password er. Det er sgu lige før man skal vise password for at få lov at gå ud at pisse.
Avatar billede ZeBa Ekspert
29. juni 2017 - 00:11 #7
#1: Men hvad fjerner den så - ud over det, jeg kan undvære?
Avatar billede ZeBa Ekspert
29. juni 2017 - 00:12 #8
#4: Det lyder rimeligt, men hvad så med mine bogmærker?
Avatar billede Mikael Ekspert
29. juni 2017 - 06:08 #9
Du har jo normalt en Google konto.. Bl.a. typisk til Gmail.

Men hvis du ikke kan huske dit login til Chrome/Gmail, så skal du bestemt IKKE afinstallere. For så får du IKKE adgang igen.

Goggle/Gmail kontoen ligger jo "ude i skyen".. Ikke på DIN computer.
Så efter en afinstallation med efterfølgende nyinstallation, så er det jo i første omgang bare Chrome programmet der bliver friskt på din computer.
(I bedstefald uden de problemer du har med det nuværende)

I det øjeblik du logger ind på Chrome/gmail, så har du alle bogmærker m.m. som nu. Også dine gamle mails fra Gmail.
(Der skal kun logges ind een gang. Ellers ved Google jo ikke hvem programmet tilhører. Det kunne jo være hvem som helst)

Typisk logges der ind med mailadressen OG et password. Det er et must at kende/huske.