Avatar billede Kristian Knudsen Praktikant
25. maj 2017 - 12:16 Der er 7 kommentarer

Nyt bundkort Og intet signal

Har lige købt nyt bundkort til min pc Asus strix z270h  og nu har jeg intet signal på min skærm
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. maj 2017 - 13:36 #1
Jeg ved godt det lyder lidt dumt at spørge, men sidder stikkene ordentligt i grafikkortet?.
På mit grafik kort er der to stik med otte ben på hvert stik. Jeg har selv engang overset dette, og derved kom der netop ikke noget signal.
Hvad er grafikkortet for et?
Avatar billede Kristian Knudsen Praktikant
25. maj 2017 - 14:06 #2
GTX 980 windforce
Der er lys i grafik kort og når jeg starter pc'en op, skærm lige kort og så slukker igen
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. maj 2017 - 15:06 #3
Prøv at gå ind i BIOS ved at trykke på F9 eller DEL. Dette kan være lidt forskelligt fra maskine til maskine.
Hvilken slot (sokkel) har du placeret grafikkortet i?
Efter hvad jeg kan se på manualen der ligge på ASUS´ side er der tre sokler.
Placer kortet i PCIex16 soklen.
Hvad var for øvrigt grunden til du har købt et ny bundkort, var det fordi der har været problemer med det gamle? Det kan jo i givet fald have været grafikkortet der har skylden.
Avatar billede Kristian Knudsen Praktikant
25. maj 2017 - 15:20 #4
Den sidder i pciex8 og jeg prøve og sætte den i pciex 16 nu
Det gamle bundkort hedder gigbyte ga-p55a-ud3  og det kørte ikke særlig godt mere  Jeg kører altid på 80 % af når jeg bare sidder og spiller fx mincraft  world of tanks
Avatar billede Kristian Knudsen Praktikant
25. maj 2017 - 16:02 #5
Nu sker der ingenting når jeg starter computeren  på skærmen jeg kan ikke trykke F9 eller delete
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. maj 2017 - 16:45 #6
Det vil måske hjælpe at "resette" bundkortet.  Se linket:

https://www.youtube.com/watch?v=-9RnIj-EcdQ
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. maj 2017 - 17:00 #7
Har kikket på manualen for bundkortet.
Der står at man for at komme ind i BIOS skal trykke på CTRL+ALT+DELETE samtidig, så prøv evt. det.