Avatar billede Hannibal Herman Praktikant
15. maj 2017 - 21:13 Der er 4 kommentarer

Bedre wifi? Hvordan HJÆLP

Hejsa vi er kunde hos Yousee / TDC Erhverv og vi har 20/5 mener jeg.... Men når vi laver divs. speedtest har vi kun 10/1? Kan man gøre noget? Vores router er den hvide TDC boks... Skal vi investere i en bedre og dyrere? Eller kan vi bruge et såkaldt accespoint? Har kigget på denne (http://cdon.dk/hjemme-elektronik/access-point-tp-link-tl-wa901nd-300mbps-wireless-n-access-point-p13635177) Håber i kan hjælpe..
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2017 - 21:24 #1
du skal snakke med TDC, om de overhovedet kan levere mere end 10.
det er nemlig ikke sikkert.

men ja, man sætter et access point op, som forstærker/fordeler signalet.

diverse materialer/vinkler i bygningen kan forårsage dårligt wifi
Avatar billede Hannibal Herman Praktikant
15. maj 2017 - 21:29 #2
Okay tak, det kan de godt fordi vi betaler for 20/5 og vi har snakket med dem og de kunne give 25/8 (En anden pakke) Så det kan vi :)
Betyder det hvis jeg køber den der jeg har linket til ville forstærke det? Eller hvad nu hvis jeg købte denne http://cdon.dk/hjemme-elektronik/netgear-r8000-nighthawk-x6-tri-band-wifi-router-ac3200-p31864908 ville det forbedre en hel del eller?
Avatar billede Comasys Praktikant
16. maj 2017 - 10:17 #3
Hej Hannibal,

Vi leverer internet og WiFi til virksomheder. - løsninger som virker.

De routere som man får med som std. virker generelt ikke super fanstastisk - men det kommer jo an på hvor mange brugere osv. der er på.
Da i kun har en 20 mbit, gætter jeg i kun er et par brugere, og ikke en skole eller lign. og std. routeren burde kunne lave fin WiFi til et par brugere. så det er nok mere dækning eller forstyrrelses relateret.
Her kan nogle Accesspoint afhjælpe problemet - i må aldrig bruge extendere eller forstærkere, da disse blot laver mere støj. De forlænger signalet som de lover - men forværrer signal-kvaliteten for alle brugere og dermed ikke en holdbar løsning.

Mange producenters udstyr fungerer ens, ved enten flere antenner, eller højere sendestyrke, men dette løser heller ikke problemerne. Uanset hvor dyre accesspoint eller routere du køber.

Den eneste rigtige måde at løse tingene på er at købe udstyr der faktisk løser opgaven ved at forbedre signal kvaliteten, og dermed øger både hastighed, stabilitet og rækkevidde - uden at have negativ indflydelse.

De eneste der kan det er Ruckus.
Det er ret ukendt i Danmark, og slet ikke kendt hos private, men det er det eneste rigtige. Der nogle forskellige forhandlere i landet der har det - der i blandt os.
Hvis du er interesseret kan du fange os på info@comasys.dk eller 70 269 267 og få en snak og yderligere forklaring.
Avatar billede INK Ekspert
16. maj 2017 - 12:04 #4
YouSee/TDC boksen er almindelig forbruger-elektronik. I almindelige boliger virker det normalt fint, men kræver selvfølgelig at routeren/wifi er anbragt centralt i boligen, højt og uden tykke betonvægge eller radiatorer mv. lige klods op ad udstyret.
Såfremt routeren er anbragt i den ene ende af huset, kan der være problemer i modsatte ende. Det kan løses med et access punkt anbragt fornuftigt tæt på brugerstederne i den ende. Det er absolut bedst med kablet forbindelse fra routeren til access punkt. Det kan løses også med netværk over strømkabel, hvor man plugger den første enhed i stikkontakten ved routeren og forbinder med netkabel. I den anden ende monteres en enhed med kabelforbindelse og eller wifi-forbindelse.
Kan også løses med trådløs extender, men det er en dårligere løsning.