Avatar billede morten2 Nybegynder
24. august 2001 - 01:17 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Lydløse Segate Harddiske

Jeg har hørt at de nye segate harddiske er nærmest lydløse. Er der nogen der kan bekræfte/afkræfte dette?
Avatar billede kayb Nybegynder
24. august 2001 - 02:51 #1
Jeg har to Segate hd\'er ca. halvt år gamle og de siger næsten ingenting.Jer er tilfredse med dem.
Avatar billede morpheus Nybegynder
24. august 2001 - 07:40 #2
Det samme her.

Jeg har brugt 2x20 GB WDC200.
Når serveren står ved siden af min arbejdsstation, kan jeg ikke høre serveren... Men det er nok også fordi jeg har 2 IBM\'er i min arbejdsstation ! :o)
Avatar billede cny Nybegynder
24. august 2001 - 12:16 #3
Har hørt det skulle være den nye Seagate Barracuda IV.
Avatar billede th Nybegynder
24. august 2001 - 14:03 #4
morpheus >> Jeg vil lige sige at IBMs 75GXP diske også er næsten lydløse! Jeg kan anbefale programmet FTool, der gratis kan hentes hos IBM. Det giver muligvis en anelse længere søgetid, men jeg er ikke sikker.
Avatar billede morten2 Nybegynder
24. august 2001 - 15:57 #5
De diske jeg tænker på er dem med \"SoftSonic(TM) FDB motor\". E.g. Barracuda ATA IV som cny skriver.
Jeg har hørt at de larmer mindre end det menneskelige øre kan opfange. Jeg ved ikke helt om jeg tror på det.

Jeg har selv to ibm 75GXP diske som jeg synes larmer en del og overvejer at udskifte med en Barracuda ATA IV.
Avatar billede cny Nybegynder
24. august 2001 - 16:11 #6
Jeg tror det ville være et godt valg, men de 2 IBM 75GXP harddiske er vel ikke ret gamle (ca.6-12 mdr.)????

Der findes en måde at få sine nuværende harddiske mere lydløse med et produkt som hedder Noise Control Novibes (se under harddiske-tilbehør på www.edbpriser.dk) som kort fortalt hænger harddisk op i elastik. Dvs. uden direkte kontakt mellem harddisk og kabinet vil vibrationsstøj fra harddisk ikke være generende.
Avatar billede morten2 Nybegynder
24. august 2001 - 16:16 #7
cny: Ja diskene er kun 4 mdr gamle. De sidder nu i to lownoice boxe som gør dem helt lydløse. Problemet er at jeg skal have dem flyttet over i et kabinet hvor der ikke er plads til to ekstra 5\"1/4 enheder. Så jeg bliver noed til at pille dem ud af deres lownoice box.

Jeg er totalt lownoise freek :-)
Avatar billede cny Nybegynder
24. august 2001 - 16:26 #8
Morten2: Hvilken størrelse er de og hvad vil du have for begge med Lownoise boxe ????
(du skal vel have en eller flere Seagate Barracude IV harddiske).
Avatar billede morten2 Nybegynder
24. august 2001 - 17:20 #9
cny: Det var forkert hvad jeg skrev - det er ikke 75GXP jeg har men 2 IBM DeskStar 60GXP 40GB

Jeg har tænkt på at købe en Seagate Barracude IV 80Gb
Avatar billede cny Nybegynder
24. august 2001 - 18:03 #10
Morten2: OK, men hvad vil du sælge begge 40GB harddiske med Lowniose boxe for ???

Kom en pris !!!

Avatar billede morten2 Nybegynder
25. august 2001 - 00:26 #11
Jeg har ikke besluttet mig for at skifte endnu men hvis jeg gør vil jeg tro 2000 kr er en fair pris.

Lownoise boksene er af typen http://www.studiedata.dk/product.asp?product=71&page=1