30. april 2017 - 10:55Der er
6 kommentarer og 1 løsning
Cromecast
Vi har haft Chromecast et par uger, men nu driller den..
Router D-link dir 645. Cromecasten får forbindelse til router, men kan ikke få forbindelse til internettet.. Jeg har prøvet at nulstille Cromecasten- lade den gå via accespoint
Så vidt jeg husker er det gennem pc / smartphone / tablet at chromekast får forbindelse til routeren. Er det Tv 2 du prøver at se. Har du valg den rigtige HDMI på TV - atså den samme som chromecast sidder i Kan du se TV på eks. computeren
Mit netværk kører glimrende, både lan og trådløst. Men til sidst i installeringen af chromecasten kommer den frem og siger, at den ikke kan komme på nettet. Det hele er blevet nulstiller indtil flere gange og jeg er så startet forfra. Min router er en D-link 645
Hvis din Chromecast kan koble på routeren og få en IP-adresse, men ikke kan forbinde til netværket, så tror jeg desværre den er fejlramt. Forstår den har virket i nogle uger og så pludselig ikke virker. Du kunne selvfølgelig prøve at sætte den op hos en nabo eller ven før du opgiver, og sender den til ombytning. Hvis den ikke virker på 2 forskellige wifi netværk må det være en garantisag.
Vær obs på, at det kan "drille" hvis der er mere end eet trådløst signal i huset. ( er nok ikke problemet her )
Det havde jeg på et tidspunkt.. Og min bærbare som jeg brugte til at "styre" fx. Netflix, kunne finde på at koble op på "den anden" router. Altså ikke på den router som Chromecasten skulle anvende iflg. opsætningen. Med resultatet at Chromcasten og computeren ikke "talte samme sprog" ;)
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.