Hvordan kan jeg nemmest
Goddag til jer alle og god påske.I studser måske lidt over mit spørgsmål, men i mine egne rækker har jeg trukket en nitte.
Jeg er tilknyttet hjemmeværnet i Odense og er chef for vores signalfolk. Når vores folk bliver sendt ud for at hjælpe med at fylde sandsække - ved digegennembrud - eftersøgninger - osv. osv. er det ofte 6 til 10 grupper spredt ud over et 30 km2 stort område. Cirka 50 % af den tid vi bruger på vores gamle radioer, bruger vi på at få forklaret hvor grupperne er - så skal vi hen på et kort på væggen - finde punktet - sætte en nål i kortet og en halv time senere er hele billedet ændret, så starter vi igen, for nu er folkene jo gået fra sandsækkene til evakuering af sommerhusbeboerer et andet sted. Men hvor skal jeg sende de nye friske folk hen - hvor er de nu?
Alt for at chefen kan se hvor næste indsættelse skal ske. Og I må tro mig der går timer med ovenstående hver eneste gang.
Vi har ikke mange resurser i hverdagen (eller i weekenderne :-) men vi gør vores bedste. Hvordan løser jeg bedst problemet. Venter 30 år på at vi få økonomi til indkøb.
Indkøb af gpstrackere via mobil kunne måske gøres, men så skal der jo SIMkort i til 100,00 kr om måneden for 10 grupper gange 12 måneder.
Alle vores folk har jo selv deres egen mobil - kunne man bruge den til at sende et pling til min computer med gruppens navn. Findes der en App til det? Der er jo nogle der har IOS og andre der har Android.
Altså 6 til 10 enheder, dækkende ca. 30 km2, sende oplysninger til én computer hver 20 min. hvor der fremkommer et punkt med gruppens kaldetal.
Jeg håber I kan og vil hjælpe. Jeg har grublet over sagen i et års tid nu og det ville gøre vores og gruppernes indsættelser nemmere.
Venligst
Per Petersen