Avatar billede luzech Novice
21. marts 2017 - 09:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

fra vista til windows 10

Min gamle pc er kører på vista, vil bruge windows 10.
Har produktnøgle til office.
hvordan kan jeg klare problemet?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
21. marts 2017 - 09:11 #1
Ved at købe en Win10-licens, kopiere alle data ud du vil beholde og installere PC'en fra bunden.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. marts 2017 - 09:21 #2
Jeg tror nu nok man kan opgradere uden at skulle reinstallere.

Men det kræver stadig at du køber en licens - opgradering fra Vista er desværre ikke gratis.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
21. marts 2017 - 09:45 #3
Nej - der er ingen "upgrade path" fra Vista - det er frisk installation.
Avatar billede luzech Novice
21. marts 2017 - 09:49 #4
foreløbig tak, anede mig nok. Så jeg vil købe en 10ér licens. Men hvorfor begynde helt fra grunden?
Avatar billede INK Ekspert
21. marts 2017 - 09:52 #5
Opgradering direkte fra Vista til Windows10 er ikke mulig. Det kræver geninstallation.
Men kan din gamle Vista maskine overhovedet køre Windows10? Min gamle ASUS født med Vista og senere opgraderet til Windows7 kunne ikke klare hardwarekravene for Windows10.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
21. marts 2017 - 10:03 #6
Vær især OBS på hvor meget RAM du har - helst bakket op af en SSD-disk.
Processor, chipsæt m.v. plejer ikke at give problemer.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. marts 2017 - 16:51 #7