Avatar billede Slettet bruger
23. august 2001 - 20:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

hvor varm .....

Jeg vil gerne spørge om hvad den \"normale\" temperatur for en athlon thunderbird 1200mhz (fsb 200) monteret på et asus a7v bundkort skal være ? uden belastning og ved belastning ? er 55-60 grader OK eller hvad synes i ?
Avatar billede makse Nybegynder
23. august 2001 - 20:59 #1
Opdater evt. din bios til nyeste version.
Brug Asus\' Autoupdate program, som kan køres fra Windows.
Link: ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/BIOS_FLASH_UTILS/asusupd32805.exe

Du kan læse om temp. problemer på
http://www.a7vtroubleshooting.com/troubleshoot/ts_cpuheat/index.htm

55-60 grader er lidt i overkanten efter min mening. Har du nogle kabinetblæsere?
Avatar billede fox2k Nybegynder
23. august 2001 - 21:07 #2
Hvor varm din processor er har meget med hvilken køler du bruger.
55-60 er ok, men en processor har altid godt af at komme ned på omkring 30-40 grader eller under for den sags skyld.

Hvis du har en god køler, og processoren stadig er 55-60 grader varm, burde du, som makse foreslår, at investere i nogle kabinetkølere, da det ikke hjælper meget at din kæler blæser varm luft ned på cpu\'en.
Avatar billede smms Nybegynder
23. august 2001 - 21:14 #3
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2001 - 21:20 #4
jeg har ikke kabinet høler i, men det skal jeg have - min køler er ellers en silverado, havde før den en temaltake , den havde samme temp. , men fox2k kan da have ret i det med den varme luft som blæses ned over cpu\'en. Tak for makse\'s link, kendte dem ikke, jeg har længe savnet et board til a7v.
Avatar billede makse Nybegynder
23. august 2001 - 21:26 #5
Der findes også lidt info på http://welcome.to/A7V
Avatar billede jaarh Nybegynder
23. august 2001 - 21:51 #6
Dav Fistus
Avatar billede aljoh Nybegynder
24. august 2001 - 14:05 #7
Husk at bruge et _tyndt_ lag kølepasta..  hvad med kabinet-temperaturen, hvad er den?

NB. Temperaturen kan godt svinge fra board til board afhængig af hvordan temperaturføleren på boardet sidder!