Avatar billede Morten Professor
09. marts 2017 - 09:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hacket på ftp

Hej

Jeg oplevede her for nogen dage siden der har været nogen inde på min ftp server. Og lagt en masse filer ind på de forskellige domæner, havde godt 15 - 16 domæner dermed også subdomæner, de er dog slettet da det var test hjemmesider, gad simpelhen ikke til at rense alle subdomænerne.

Jeg vil høre om hvad der måske er gået galt, og hvad kan der været sket, og hvordan undgår jeg det sker igen.

Har fået af vide af min hosted at hvis det sker igen bliver mit hotel opsagt.
Og de er ikke lige frem dem der hjælper, og har ikke en hurtig support.
Helt op til 4 dage kan der gå før de svare. den tekniske afdeling.

Med venlig hilsen
Morten
Avatar billede acore Ekspert
09. marts 2017 - 09:12 #1
De må jo have fundet dit password.

Brug gode passwords. Skift password hver 3. måned. Hver account skal kun have adgang til et domæne. Brug forskellige passwords på hver account.

Så kan det ikke gå helt galt.
Avatar billede Morten Professor
09. marts 2017 - 09:15 #2
Desværre er det sådan man har en logind til alle domæner ikke særlig smart af hotellet.
Hvad engang et andet hotel som havde det på den måde, meget mere smart.
Men de flyttede så hotel sammen med det hotel jeg s desværre er på nu.
Avatar billede acore Ekspert
09. marts 2017 - 13:28 #3
Så må du nøjes med de andre to råd. Hvis du før har fulgt dem + sikker opbevaring af passwords, så synes jeg du skal henvende dig til din host, og spørge hvad deres råd er.
09. marts 2017 - 23:01 #4
Har du husket at disable muligheden for "anonymous" FTP login?