Avatar billede winde Novice
04. marts 2017 - 11:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Min Harddisk er stået af

Min stationær PC harddisk  (sata 250GB - 7200) er stået af. Jeg har taget den
ud af min PC, og forbundet den til min bærbare som ekstern harddisk, i forsøget på at få den genoprettet.
Windows 7 skriver så, at  jeg ikke har tilgang til harddisken medmindre den bliver formateret. Det virker som om at partitionen er væk.
Er det på nogen måde muligt at få mine fotos dokumenter mm. ud af harddisken. Hvis ja, en guide til dette ville være super:-)
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2017 - 11:51 #1
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2017 - 12:30 #2
Prøv at køre MiniTool, den kan gendanne en mistet partitions tabel.
Hvis du kan se din HDD der, er den ikke stået af.
I rækken af muligheder øverst oppe, er der en  Wizard. Åben den. og vælg:
"Partition recovery wizard og lad programmet søge automatisk.
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2017 - 12:43 #3
Avatar billede Kenneth Hansen Praktikant
04. marts 2017 - 16:40 #4
Ved ikke om det har relevans for dig, men i min forrige computer havde harddisken en tendens til en gang imellem ikke at ville loade Windows.

Nu forstår jeg det sådan, at din harddisk reagerer, så derfor får du mit tip.
Jeg havde en Linux live CD, som jeg brugte, og med den kunne jeg se harddisken og kopiere filer ud og derefter formatere. Men i de fleste tilfælde ville Windows gerne starte efterfølgende uden geninstallation hvis jeg fra Linux live cden kørte et tjek af harddisken.

Håber svaret kan bruges.
Avatar billede winde Novice
04. marts 2017 - 17:15 #5
Hej med jer,

Tak for de gode indput. Harddisken er koblet på min datters MacBook Air,
og den har ingen problemer med at læse harddisken. Via MacBook  overfører jeg så de vigtigste ting over på en  anden ekstern harddiske.  Apple maskinen har tilsyneladende ikke behov/lyst til at formatere som Windows 7 havde:-)