Avatar billede elin55 Juniormester
20. februar 2017 - 14:10 Der er 22 kommentarer

Problemer med Usb porte i Windows 10.

Efter installation af Windows 10 har jeg problemer med at kunne anvende USB 3 indgangene til mine USB 2 enheder. Der opstår ingen forbindelse, når jeg sætter stikkene i. Jeg havde ingen problemer under Windows 7. Hvad gør jeg?

Mvh Elin.
Avatar billede ErikHg Ekspert
20. februar 2017 - 14:17 #1
Prøv at downloade en USB 3.0 driver. Nu ved jeg jo ikke hvilken maskine der er tale om, men gå til producenten hjemmeside, find modelnummer, og download driveren.
Avatar billede elin55 Juniormester
20. februar 2017 - 14:33 #2
Tak for svar, men jeg er i tvivl om, hvor jeg får fat i en driver henne. Min computer er en stationnær og har navnet Asus type P8P67 pro, ATX.

Jeg har forsøgt med hos Asus, men kan ikke finde noget, der passer med Windows 10 64 bit.

Kunne du hjælpe med et link til noget, jeg kan forsøge.
Avatar billede ErikHg Ekspert
20. februar 2017 - 14:38 #3
Avatar billede elin55 Juniormester
20. februar 2017 - 14:44 #4
Tak for link, men hvad er det præcis, jeg skal vælge? Jeg er en novice her:-)).
Avatar billede ErikHg Ekspert
20. februar 2017 - 15:05 #5
Du må da have en installations CD/DVD hvor der befinder sig en USB 3.0 driver!
Nummeret du opgiver er ikke modelen på computeren, men navnet på mother boardet.
Er computeren hjemmebygget?
Avatar billede hjolsen Ekspert
20. februar 2017 - 15:11 #6
Avatar billede elin55 Juniormester
20. februar 2017 - 15:15 #7
Den er købt i januar 2011 og bygget af forretningen Pro Consult i 2011, så den blev som jeg gerne ville have den.

Jeg har en Windows 7 skive, men den kan jeg da ikke komme i min Windows 10?

Endvidere skive fra Intel.
Avatar billede Poko1 Ekspert
20. februar 2017 - 15:23 #8
Vælg dit styresystem gem linket så du kan hente andre drivere
https://www.asus.com/dk/Motherboards/P8P67_PRO_REV_31/HelpDesk_Download/
Avatar billede elin55 Juniormester
20. februar 2017 - 15:32 #9
Nu hentede jeg filen ned, men så får jeg dette frem, når jeg vil installere den?

Warning

The Asmedia USB Host Controller was not found.

Jeg har også genstartet og testet Usbindgangene, men det er stadig det samme.
Avatar billede Poko1 Ekspert
20. februar 2017 - 15:52 #10
Prøv at køre en tur med slimdrive På det første install bille du får tryk på decline  og dernæst på install så får du en ren driver installer uden Crap jeg lover dig der er mange efter Win 1 install
http://download.cnet.com/SlimDrivers-Free/3000-18513_4-75279940.html?part=dl-0
Avatar billede elin55 Juniormester
20. februar 2017 - 16:08 #11
Nu har jeg kørt Slimdrive og der kommer en del frem. Et stk audio, 1 stk med betegnelsen Xeon og resten Intel. Skal alt dette downloades?
Avatar billede Poko1 Ekspert
20. februar 2017 - 16:22 #12
Ja og det er godt at starte fra neden af så du chipset drivene først.du behøver ikke at genstarte for hver driver tag nogle stykker af gangen!
Avatar billede ErikHg Ekspert
20. februar 2017 - 16:33 #13
Prøv dette link.

Ud for valg af operativsystem vælg Win 10 64 bit

På næstnederste linje står USB. Klik på USB, derved kommer der et felt med tre linjer På nederste linje står Global. Klik på dette, og et vindue popper op Der står "Hvad vil du foretage dig med Asmedia_USB_3_V116351.zip?
Der er tre valgmuligheder klik på Gem som og vælg f.eks. Overførsler.
Udpak derefter zip-filen.

https://www.asus.com/dk/Motherboards/P8P67_PRO_REV_31/HelpDesk_Download/
Avatar billede Poko1 Ekspert
20. februar 2017 - 16:37 #14
#13 det er Samme som i #8
Avatar billede elin55 Juniormester
20. februar 2017 - 16:39 #15
Nu mangler der ikke mere drivere. De er hentet ned og installeret, men problemet er der desværre stadigvæk. Æv:-((.
Avatar billede Poko1 Ekspert
20. februar 2017 - 16:43 #16
Prøv at installere den oprindelige til bundkortet først!
http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/misc/usb30/ASM_USB3_Driver_V1290_Windows_XP_Vista_7.zip
Avatar billede Poko1 Ekspert
20. februar 2017 - 16:52 #17
Ellers se i Enhedshåndteringen om der er mangler der?
https://billedeupload.dk/images/Q54Un.png
Avatar billede elin55 Juniormester
20. februar 2017 - 17:11 #18
"16 giver samme warning.

"17 Enhedshåndtering har eet gult skild under USB, denne tekst:

USB rodhub:
"Windows har stoppet enheden, da den har rapporteret fejl. (Kode 43)

The USB hub failed to reset."
Avatar billede Poko1 Ekspert
20. februar 2017 - 17:15 #19
Prøv at fjerne dem i Enhedshåndteringen genstart og prøv igen
Avatar billede Poko1 Ekspert
20. februar 2017 - 17:17 #20
Prøv om du kan hente noget her!
https://www.google.dk/?gws_rd=ssl#q=kode+43+usb
Avatar billede elin55 Juniormester
20. februar 2017 - 19:43 #21
#19 er afprøvet, men efter genstart er den gule trekant vendt tilbage.

#20 er åbnet, men i overkanten af, hvad mit hoved kan klare, så du får fred herfra for nu, - + mange tak for tålmodigheden så langt.
Avatar billede elin55 Juniormester
22. februar 2017 - 15:18 #22
Nu har jeg forsøgt mig lidt frem og tilbage og det er lykkedes at finde en brugbar løsning.

FOR ved en tilfældighed satte jeg hubben i en tom USB 3 port, og kunne konstatere, at 2'eren virker her. Ikke nemt at forstå, men det er spørgsmålet, om man skal gøre mere:-).

I hvert fald skal jeg sige tusind tak for den store hjælp jeg har fået.

De bedste hilsner

Elin.