Avatar billede Teknikblind Juniormester
14. februar 2017 - 15:58 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Optagede filer på ekstern harddisk

Hej

Jeg har en samsung UHD 4K 49 tommer fjernsyn med indbygget optager.

Nu er min harddisk fyldt op og jeg vil gerne gemme de gemte filer på en ny og større harddisk.

På disken ligger der film, optagelser, forskellige tv apps.filer, som har lagt sig der, når jeg har downloaded dem.

Kan jeg lave en kopi af harddisk og ligge den over på et nyt, eller skal man tage en backup og ligge den over?
Avatar billede eurositi Ekspert
14. februar 2017 - 16:28 #1
Du kan formentlig godt kopiere indholdet (altså bare de enkelte videofiler) til en ny harddisk uden at lave en backup af hele disken. Men vær obs på, at næsten alle indbyggede optagere (PVR - Personal Video Recorder) optager i et krypteret format. Det betyder, at det optagede indhold KUN kan afspilles via dit fjernsyn, som du brugte til at optage med. Alle andre steder er det ulæseligt.
Avatar billede Teknikblind Juniormester
09. august 2017 - 22:27 #2
tak for svar.

Har du fået point nu?
Avatar billede eurositi Ekspert
09. august 2017 - 22:55 #3
Jeg har modtaget en mail med overskriften "Tillykke, du havde løsningen" - Den nye udgave af Eksperten har afskaffet pointsystemet... Nu kan man få status af "Mester", "Professor", "Guru" og "Ekspert" i stedet. :)