Ændret procedure for DMARC - dmarcian-eu.com
I forhold til brugen af DMARC har jeg sat to (2) e-mailadresser op, hvortil der skal sendes rapporter til. Den ene er til min egen e-mailadresse, hvor jeg gemmer en kopi af alle rapporter. Den anden sendes til dmarcian-eu.com, som jeg anvender til rapporter.Fra cirka den 20. januar 2017 er der imidlertid sket det, at fx. Google m.fl. kun sender rapporten til én e-mailadresse og ikke til de to jeg har angivet, og som tidligere har fungeret fint.
Har ikke ændret i DNS eller andet - blot en ændring jeg har opdaget. Det betyder jeg pt skal tage rapporter manuelt og indlæse hos dmarcian-eu.com.
Er der sket en generel ændring, så man kun kan modtage rapporter til én e-mailadresse?
Jeg anvender Google Apps (G Suite) til mit domæne (dvs. e-mails etc.). Der er opsat DKIM og anvender hhv. SPF og DMARC i DNS.
v=DMARC1; p=reject; sp=reject; rua=mailto:unik-kode@ag.dmarcian-eu.com,mailto:dmarcrep@mitdomæne.dk; ruf=mailto:unik-kode@fr.dmarcian-eu.com,mailto:dmarcrep@mitdomæne.dk;
Modtager e-mail til mit eget domæne - ikke det andet. Kan se i e-mailen med rapporten at den også kun sendes til én e-mailadresse, hvor den tidligere blev sendt til begge.