Avatar billede super-mann Juniormester
29. januar 2017 - 18:47 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Ændret procedure for DMARC - dmarcian-eu.com

I forhold til brugen af DMARC har jeg sat to (2) e-mailadresser op, hvortil der skal sendes rapporter til. Den ene er til min egen e-mailadresse, hvor jeg gemmer en kopi af alle rapporter. Den anden sendes til dmarcian-eu.com, som jeg anvender til rapporter.

Fra cirka den 20. januar 2017 er der imidlertid sket det, at fx. Google m.fl. kun sender rapporten til én e-mailadresse og ikke til de to jeg har angivet, og som tidligere har fungeret fint.

Har ikke ændret i DNS eller andet - blot en ændring jeg har opdaget. Det betyder jeg pt skal tage rapporter manuelt og indlæse hos dmarcian-eu.com.

Er der sket en generel ændring, så man kun kan modtage rapporter til én e-mailadresse?

Jeg anvender Google Apps (G Suite) til mit domæne (dvs. e-mails etc.). Der er opsat DKIM og anvender hhv. SPF og DMARC i DNS.

v=DMARC1; p=reject; sp=reject; rua=mailto:unik-kode@ag.dmarcian-eu.com,mailto:dmarcrep@mitdomæne.dk; ruf=mailto:unik-kode@fr.dmarcian-eu.com,mailto:dmarcrep@mitdomæne.dk;

Modtager e-mail til mit eget domæne - ikke det andet. Kan se i e-mailen med rapporten at den også kun sendes til én e-mailadresse, hvor den tidligere blev sendt til begge.
Avatar billede schack Mester
31. januar 2017 - 05:12 #1
Prøv at skrive til supporten hos dmarcian.com, de plejer er være vældig flinke til at hjælpe
Avatar billede super-mann Juniormester
31. januar 2017 - 19:17 #2
Hej Schack

Jeg har ikke skrevet til dem, fordi problemet ikke er hos dem. Det var hos de e-mailservere, som sendte mig rapporter. De sendte kun til den éne af de to angivet e-mailadresser.

Her efter en uge, kunne jeg i formiddags konstatere, at problemet var løst. I hvert fald ift. Google (Gmail).

De rapporter jeg normalt modtager, står begge e-mailadresser i "til-feltet". Fra den 24-25 og frem til d.d. har der kun været én e-mailadresse. Med andre ord: rapporter blev kun sendt til én e-mailadresse. Ser ud til Google har rettet det.

Modtager nu på begge - uden nogen ændring i DNS e.lign., så de har nok haft problemer med det.