Avatar billede ps76 Forsker
27. januar 2017 - 14:47 Der er 5 kommentarer

Kan ikke komme på visse (krypterede?) websider?

Har hele dagen bøvlet lidt med nogle pludselig ændringer i min pc (stationær, ikke den jeg skriver på nu). Lykkedes mig at gendanne et par dage tilbage, og ændringerne var tilbageført, så ok.
Men så viser det sig, at jeg ikke kan komme på en del websider, bl.a. netbank, google.dk og andre...men ikke alle. F.eks. ingen problemer med aviser og lign. Mistænker det er krypterede sider, der blokeres?
Advarslen siger "Din forbindelse er ikke privat. Angriberen prøver muligvis at stjæle dine oplysninger fra www.google.dk (f.eks. adgangskoder, beskeder eller kreditkort)...." - og jeg kan vælge genindlæs eller avanceret, som bare kommer med en længere forklaring.
Jeg tror ikke det er et hacker angreb, men et eller andet, der er sket under geninstallationen. Måske en indstilling, der pludselig er valgt? Det er samme problem i Chrome som Edge. Jeg har en opdateret version af Bitdefender installeret, men tror ikke det kommer derfra.
Avatar billede Nina Forsker
27. januar 2017 - 14:54 #1
Hej, har du prøvet Firefox?
Avatar billede ps76 Forsker
27. januar 2017 - 15:08 #2
Nej, for jeg har ikke firefox installereret - og kan jo ikke få lov at komme på nettet og hente den...Den er sikkert også krypteret...
Avatar billede ps76 Forsker
27. januar 2017 - 15:09 #3
Men nu har jeg afinstalleret bitdefender, og det hjalp faktisk, så det er der, problemet ligger. Kontakter bitdefender support.
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. januar 2017 - 15:11 #4
Prøv for en sikkerheds skyld at køre Malwarebyte.
rens også dine Browserdata.
https://www.malwarebytes.com/mwb-download/thankyou/
Avatar billede CRKrogh Ekspert
27. januar 2017 - 16:10 #5
Det vil sikkert give en del mere knas, når det slår igennem hele vejen rundt:
http://motherboard.vice.com/read/google-will-soon-shame-all-websites-that-are-unencrypted-chrome-https

Google er vist de første, der gennemtvinger det og FireFox som næste i rækken.