Avatar billede ivildrede Nybegynder
23. august 2001 - 16:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Netværk

Jeg har 4 computere som skal køre netværk og samtidig ha\'internet adgang, jeg har 1 fast ip-adresse og 1 switch. 2 af maskinerne kører med win-me, de 2 andre kører med win-98se. kan det lade sig gøre uden at købe ekstra ip-adr. eller router ? Kan det hjælpe hvis de alle har samme styresystem f.eks. win 2000 ?
Avatar billede peter_m Nybegynder
24. august 2001 - 10:22 #1
Du skal lade din maskine med fast ip være router for de ændre maskiner så burde det kunne lade sig gøre.

Uden yderligere hardware..måske lige et ekstra netkort.
Avatar billede thesandman.dk Nybegynder
26. august 2001 - 17:26 #2
Jeg vil gerne sætte et netværk op i en bygning hvor vi er ca. 8 mennesker, som skal være på et netværk! Netværket skal bruges til at kunne spille på og overføre filer til hinanden! Ikke alle maskiner har 100 mbits netkort, så jeg har tænkt på at købe en 10/100 mbits switch! Spørgsmålet er så: \"Hvilken switch er den bedste\"? Vi er ca. 8 mennesker om at splejse om den, så det må gerne være god kvalitet! Og er det eventuelt ikke det bedste med en switch i forhold til en hub?
Avatar billede lerfeldt Nybegynder
29. august 2001 - 00:04 #3
Den \"faste\" IP-adresse du har, hvor har du den fra?

Switchen du har, hvad er det for en.

Har du modem eller router til at styre adgangen til internet.
Avatar billede ivildrede Nybegynder
19. juni 2002 - 17:59 #4
id