Avatar billede denero Juniormester
12. januar 2017 - 08:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Brevfletning

Har en liste i excel, hvor en af kolonnerne er mailadresser.
Når jeg fletter over i et worddokument, bliver de kun vist, som tekst, ikke som link.
Kan det løses?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
12. januar 2017 - 11:08 #1
Indsæt flettefeltet med e-mailadressen inden i et felt af typen HYPERLINK. Så vil e-mailadresser automatisk blive formateret som hyperlinks, når du fletter. For feltkonstruktionen, se f.eks. følgende artikel: https://www.uwec.edu/Help/office/upload/MailMergeHyperlinks.pdf.
Avatar billede denero Juniormester
12. januar 2017 - 11:38 #2
Tak for svar, men hvordan er det lige jeg opretter det hyperlink i word.

Jeg har ikke været på Eksperten i over et år, det er helt ændret. Giver man ikke længere point for svar?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
12. januar 2017 - 11:50 #3
Forklaring står i det link, jeg sendte, men jeg kan se, at eksperten.dk har dannet linket forkert (sidste punktum skulle ikke med):
https://www.uwec.edu/Help/office/upload/MailMergeHyperlinks.pdf
Avatar billede denero Juniormester
12. januar 2017 - 12:09 #4
Tak for hjælpen.