Avatar billede IT81 Praktikant
16. december 2016 - 14:43 Der er 4 kommentarer

Wordpress

Mine evne rækker tilsyneladende ikke længere.

Jeg har en qnap server. På den har jeg formået, at få installeret phpMyAdmin og lavet den nødvendige database. Efterfølgende har jeg fået installeret wordpress. Alt vel så langt.

Mit spørgsmål er så. Hvordan får jeg det sat op, så jeg kan få adgang til min wordpress side uden at skulle være på mit lokale netværk?

På forhånd tak.
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
16. december 2016 - 15:37 #1
>Mit spørgsmål er så. Hvordan får jeg det sat op, så jeg kan få adgang til min wordpress side uden at skulle være på mit lokale netværk?

har du sat Network Address Translation (NAT) op på din router ??, (skal du)

så når du tilgår din offentlige IP addresse på en given port oversættes det til din qnap server ip addresse port 80

alternativt skal du have en host ude i byen der hoster din wordpress (WP)
Avatar billede IT81 Praktikant
16. december 2016 - 16:26 #2
Altså portforward?

Jeg har en Technicoler TG799vn v2.
Avatar billede nfssister Forsker
18. december 2016 - 19:46 #4
du kan også slå UPnP til, i router og på NAS boksen (Hvis den understøtter det) - Så behøver du ikke rode med porte, dog vil jeg anbefale en fast IP, da jeg har oplevet at den kan hænge i tabellerne med RARP kald osv.

Så giv din NAS en fast adresse, slå UPnP til.
eller gør som i #3, så har man også mere styr på hvad der står åbent.