Avatar billede pasciak Nybegynder
23. august 2001 - 12:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Backup på win 2000 server

Jeg har et problem med min HP C1537A.

Jeg får denne besked:

There is no unused media available with the selected type.

Add unused media or click cancel to select another type.

Jeg har set på spm. 60140 men da jeg er nybegynder kan jeg ikke få det til at virke. Jeg ved ikke hvilken \"cmd\" fil der henvises til
Avatar billede goulduck Nybegynder
23. august 2001 - 16:53 #1
\"cmd\" er kommando prompten.

Start -> Run og her skriver du cmd og trykker ok.
Avatar billede goulduck Nybegynder
23. august 2001 - 17:04 #2
Ahhh ... jeg har misforstået noget .. undskyld, havde ikke lige set det andet spørgsmål..
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
23. august 2001 - 19:34 #3
Lige svaret igen:

Kontroller 2 ting:
Se i hardwareoversigten om drevet er installeret normalt og virker.
I Backupprogrammet skal du vælge hvor du vil placere backupen - her skal selvfølge være valgt den type drev du benytter.

Her lidt generelt om backup i Windows 2000

Windows 2000 har en RSM (Remote Storage Manager el. Flytbare medier i DK version) den er beregnet til at styre alt inden for båndstationer mm.. Hvis du bare propper et nyt bånd i og starter backupprogrammet op så får backupprogrammet besked fra RSM at der ikke er noget bånd til rådighed. Starter man backuppen automatisk så stopper den uden at lave backup.

For at tvinge RSM til at skanne båndstationen skal du bruge følgende kommando
- start /wait rsm.exe refresh /lfxxxxxxx (i cmd fil)
xxxxxx er navnet på det båndbibliotek du benytter.
Nu ved du jo ikke hvad dit båndbibliotek hedder men for at finde ud af det kan du benytte RSM\'s mmc plugin (bliver det svært nu?)

tast start - kør (run) - skriv mmc - vælg konsol/console i menuen - vælg \"Tilføj/fjern snap-in\"/\"Add/Remove snap-in\" - vælg \"Tilføj\"/\"Add\" - vælg \"Flytbare lagermedier\"/\"Remote Storage Manager\" / lokalt

Du har nu tilføjet det plug-in du benytter til at konfigurere RSM mm. (kan gemmes til næste gang)
Under Fysiske placeringer kan du se dit streamer f.eks. \"SONY SDT-7000 SCSI Sequential Device\" - Du kan højreklikke på enheden, vælge egenskaber og rette navnet til SDT7000 - det er så navnet du skal benytte i stedet for xxxxxxx

start cmd-filen 5-10 minutter før backuppen

I backupprogrammet kan du så planlægge selve backupjobbet via skeduleren. For at det hele skal virke skal man så bagefter ind i skeduleren og rette i kommandolinien så ser står /um til sidst. Det betyder at backupprogrammet ikke skal kontrollere hvilket bånd der er i båndstationen.

Det lyder vist lidt kompliceret men i praxis er det enkelt at arbejde med.
cmd svarer til batch i DOS/Win9X

Du laver altså en tekstfil og kalder den f.eks. mount.cmd med indholdet som beskrevet:
(f.eks: start /wait rsm.exe refresh /lfHPC1537A)

CMD filen (batch filen) starter du lidt før backuppen så båndet kan blive mountet

/Tommy
Avatar billede pasciak Nybegynder
24. august 2001 - 14:41 #4
Mange tak Tommy.

Det virker, tusind tak for hjælpen.

Kenneth.
Avatar billede vedelsby Nybegynder
04. marts 2003 - 15:21 #5
Hejsa..
Jeg har præcis det problem der er beskrevet ovenfor..
Men det virker ikke helt når jeg laver min bat-fil og prøver at starte backup'en..

Det er et rødt kryds over min streamer under physical locations.

Jeg håber du kan hjælpe mig.. (du skal nok få point..)

MVH
Martin