Avatar billede Viktoria Novice
21. november 2016 - 10:23 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

TAB til at skifte mellem felter i Word skabelon

Hej
Jeg har oprettet en skabelon i Word og vil gerne skifte mellem felter i skabelon i Word med TAB knap, men den virker ikke. jeg har Word 2013.
Tak på forhånd.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
21. november 2016 - 10:45 #1
Standard er, at Tab-tasten kan bruges til at hoppe fra felt til felt i dokumenter med formularfelter, hvis dokumentet desuden er beskyttet som formular. Ellers indsætter Tab-tasten et tabulatortegn.

Man kan hoppe fra felt til flet med F11. F11 hopper til næste felt. Shift+F11 hopper forrige felt.
Avatar billede Viktoria Novice
21. november 2016 - 11:49 #2
Hej Lene
Tak for svaret, men desværre problemet er ikke løst.
Jeg kan ikke hoppe fra felt til felt i den Word skabelon som jeg lavet.
Og jeg kan ikke finde fejl, hvorfor jeg ikke kan.
Avatar billede supertekst Ekspert
21. november 2016 - 12:12 #3
Du er velkommen til at sende skabelonen.
I første omgang kontakter du mig via www.supertekst-it.dk | kontakt
Så sender jeg en mail, som du kan anvende.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
21. november 2016 - 12:29 #4
Hej Viktoria
Hvordan har du lavet felterne, du vil hoppe imellem?
Avatar billede Viktoria Novice
21. november 2016 - 12:47 #5
jeg har kopier dem fra en gammel skabeloner.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
21. november 2016 - 13:06 #6
Er det "almindelige" Word-felter, dvs. at felterne viser feltkoder med krøllede parenteser omkring, { }, hvis du taster Alt+F9?

Hvis ja: Har du prøvet at bruge F11 som forklaret? Tab-tasten er forbeholdt indsættelse af tabulatortegn i alm. dokumenter.
Avatar billede Viktoria Novice
21. november 2016 - 14:28 #7
supertekst, hvad koster din konsultation?
Avatar billede Viktoria Novice
21. november 2016 - 14:31 #8
Kære Lene
Mine felter er grå firkanter, jeg ved ikke om det  "almindelige" Word-felter, men jeg kan ikke se feltkoder med krøllede parenteser omkring, { },når jeg taster Alt+F9.
Avatar billede supertekst Ekspert
21. november 2016 - 14:31 #9
Ingenting - med mindre andet bliver aftalt - det er jo sædvane på Eksperten
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
21. november 2016 - 15:00 #10
Hej Viktoria
Når du ikke kan se krøllede parenteser ved at tast Alt+F9, så har du ingen felter!

Har du mon kopieret indholdet og valgt at indsætte det som ikke-formateret tekst? Så bliver felter omdannet til almindelig tekst, og der er ingen felter at hoppe til.
Avatar billede Viktoria Novice
21. november 2016 - 15:14 #11
kan jeg lave dem til felter?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
21. november 2016 - 15:31 #12
Hvis det er en skabelon, som andre skal kunne bruge, er det vigtigt, at du har præcist styr på dens indhold. Jeg vil foreslå, at du sletter de "ikke-felter", du har indsat. Du kan oprette nye felter af typen MACROBUTTON. De kan virke som pladsholdere.

Se min forklaring i post #1 i følgende tråd:
http://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1002874