Avatar billede lakild Nybegynder
23. august 2001 - 09:10 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ICA deployment

Hejsa

Vi roder lidt med Citrix XP, men savner informationer om hvordan man sender parametre med ud til brugerne når ICA installeres. F.eks kunne vi godt tænke os at f.eks outlook vær færdigkonfigureret med servernavn og brugernavn, - sådan at vi - eller brugeren ikke selv skal angive en masse før der kan arbejdes. Ligeledes ville det være rart om man kunne installere ICA unattended

Findes der et ICA deployment-kit eller noget i den stil ??

mvh
Lakild
Avatar billede NanoQ Nybegynder
23. august 2001 - 10:05 #1
Du kan ikke konfigurere din Outlook mv. via en unattended ICA install. Disse settings afhænger jo alene af brugerens profil. Denne har ICA klienten jo for så vidt ingen sammenhæng med overhovedet. Den skaber kun \"forbindelsen\".

En unattended install af selve klienten er dog mulig. Se http://hqextsrvsft01.citrix.com/cgi-bin/webcgi.exe/,/?Session=122817,U=1,ST=151,N=0005,K=8547,SXI=9,Case=obj(10852) eller http://hqextsrvsft01.citrix.com/cgi-bin/webcgi.exe/,/?Session=122817,U=1,ST=151,N=0005,K=8547,SXI=9,Case=obj(4879)

NanoQ
Avatar billede lakild Nybegynder
23. august 2001 - 10:09 #2
OK, - kan man så lave Globale indstillinger i profiler (f.eks servernavn i Outlook - som alt andet lige er det samme for alle brugere)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
23. august 2001 - 10:28 #3
Jeg vil umiddelbart sige nej.

Jeg har selv søgt efter en måde at gøre livet lidt nemmere på, men jeg har aldrig fundet de vise sten.

Dog har jeg erkendt at problemet ikke er så uoverskueligt stort. Det er jo kun første gang en bruger oprettes, ting skal sættes op. Da profilen jo pr. definition er roaming, vil den ikke skulle sættes op bare fordi ICA klienten skiftes ud.

NanoQ
Avatar billede lakild Nybegynder
23. august 2001 - 10:48 #4
Oki... Tak