Avatar billede ohansen1 Juniormester
01. september 2016 - 19:39 Der er 6 kommentarer

Udskrift fra en kolonne

Jeg er kassere i en skytteforening hvor jeg har lavet en kasserapport i excel
med ca 200 kolonner som ser sådan ud.
    a              b                      c                    d                  e              f
Bilagsnr.    Tekst              Indbetalt          Udbetalt        Indsat      Hævet
    1            indskud                                  200

Kan det lade sig gøre at man printe en enkel kolonne ud som et bilag
Avatar billede excelent Ekspert
01. september 2016 - 19:44 #1
Marker de data i den kolonne du vil udskrive, og vælg så "Udskriv aktuel markering"
Avatar billede ohansen1 Juniormester
01. september 2016 - 20:20 #2
Jeg har lavet et bilag i ark2 som tal og tekst skal overføres til
Avatar billede Thomas_NS78 Mester
01. september 2016 - 20:30 #3
Jeg er ikke sikker på om jeg forstår hvad du mener. du har dette
    a              b                      c                    d                  e              f
Bilagsnr.    Tekst              Indbetalt          Udbetalt        Indsat      Hævet
    1            indskud                                  200

og du vil gerne have f.eks. indholdet a D ind i sheet 2?

gå til sheet 2, skriv ='sheet 1'.D2 i et felt
og din tekst vil nu være "200"

Dernæst trykker du i venstre hjørne af feltet og trækker ned, så regne reglen kommer ned i de andre felter også
Avatar billede store-morten Ekspert
01. september 2016 - 21:03 #4
Nu skriver du "Kolonner" men er det ikke "Rækker" du mener?
Det giver ikke mening at udskrive en kolonne med f.eks.: Bilagsnr.

Prøv at kikke på "Filter"
https://support.office.com/da-dk/article/Brug-af-Autofilter-til-at-filtrere-dine-data-7d87d63e-ebd0-424b-8106-e2ab61133d92
Marker række 1 (Overskrifterne) sæt filter på.

I kolonne A filtrer på Bilagsnr. 10 og print.
Avatar billede ohansen1 Juniormester
02. september 2016 - 07:33 #5
Det er nok mig som ikke kan forklare det godt nok
Kan jeg ikke sende filen så er det måske nemmer at forstå
Avatar billede ohansen1 Juniormester
03. september 2016 - 16:56 #6
Bilagsnr og tekst samt det tal der stå skal kunne flyttes og i bilag som er lavet i ark2.
Ved at man sætter et flueben i den række i ark 1 som skal printes ud.