Avatar billede slock Novice
20. juli 2016 - 14:56 Der er 4 kommentarer

Overvågning af liniehastighed og kvalitet

Hej,

Jeg skal opsætte et radiokæde link hvori der skal være en 100mbit ethernet forbindelse.
Jeg er ikke i tvivl om at det nok skal køre, men min kunde vil have det testet over en måned.
Der skal opsættes en pc på hver side af linket som skal belaste linien med trafik og logge throughput og latency.
Hvilket software skal jeg bruge til at teste med?
De vil gerne kunne gå tilbage i loggen og se tid og dato for at sammenholde det med vejr osv.
Nogle gode ideer?

Mvh. Simon
Avatar billede sonalias Seniormester
20. juli 2016 - 14:58 #1
Throughput som at forsøge at makse en 100mbit forbindelse eller logge en ping test?
Avatar billede slock Novice
20. juli 2016 - 15:01 #2
Ja forsøge at makse en 100mbit. Samt logge tid og dato over en månede.
Avatar billede michael_stim Ekspert
20. juli 2016 - 15:21 #3
Er det noget á la dette?
http://www.gmwsoftware.co.uk/
Avatar billede slock Novice
20. juli 2016 - 17:59 #4
#3 michael_stim --> Ja det der sådan set ret fint ud. Det var helt klart noget i den stil jeg havde tænkt mig. Så skal jeg bare have den ene maskine opsat som serveren, da vi ikke har nogen form for adgang til internet. Men det burde nu også være muligt.