Avatar billede hagelund Praktikant
20. juli 2016 - 00:41 Der er 7 kommentarer

Surveysystem sender mails, som ikke kommer frem

Hej eksperter!

Jeg bruger SurveyGizmo til at køre nogle undersøgelser, og i systemet sender jeg mails til brugerne og til mig selv. P.t. kun i test, og derfor sendes alle mails i praksis til mig selv.

Problemet er, at kun nogle af disse mails kommer frem. Jeg kan ikke se noget mønster, og har selvfølgelig kontaktet support-teamet hos SurveyGizmo, der siger, at alle mails er sendt og leveret jf. deres egen log.

Jeg modtager altid den mail, systemet sender til mig som administrator. Det er en bekræftelsesmail om, at en bruger har udfyldt undersøgelsen.

Jeg modtager kun i ganske få tilfælde den mail, systemet sender til mig som bruger. Denne mail indeholder resultatet fra surveyen.

Jeg kan ikke regne ud, hvordan jeg skal fortsætte, og håber på noget hjælp fra jer kloge hoveder her på Eksperten.

Herunder er et udtræk fra loggen. Den eneste mail, jeg har modtaget i denne log, er den øverste. Den er i øvrigt blevet sendt flere gange, men kun modtaget én gang. Alle de andre log-entries nedenunder er ikke kommet frem til mig.

Delivered - 2016-07-18 17:47:34-0400,2016-07-18 17:46:54-0400,mail2@mitdomæne2.dk,mail3@gmail.com,,relayed,2.0.0 (success)
smtp;250 2.0.0 OK 1468878463 i14si9640145ioe.65 - gsmtp,gmail-smtp-in.l.google.com (209.85.234.27),,api,,smtp,10.84.87.197,209.85.234.27,
"ENHANCEDSTATUSCODES,PIPELINING,CHUNKING,8BITMIME,SIZE,STARTTLS",
5277,surveygizmodefault,action-2917954-1468878392_578d4e38e864a2.40060158-3,,gmail.com/surveygizmodefault,

Delivered - 2016-07-18 16:07:11-0400,2016-07-18 16:07:09-0400,mail2@mitdomæne2.dk,mail1@mitdomæne1.dk,,relayed,2.0.0 (success)
smtp;250 2.0.0 OK: queued as 3658c70e-4d23-11e6-9ef8-b82a72d83ab6,mxcluster2.one.com (91.198.169.9),
api,,smtp,172.24.16.5,91.198.169.9,"ENHANCEDSTATUSCODES,PIPELINING,8BITMIME,SIZE,STARTTLS",
4559,surveygizmodefault,action-2917954-1468872351_578d369f9ecce1.33216903-3,,mitdomæne1.dk/surveygizmodefault,

Delivered - 2016-07-18 17:31:36-0400,2016-07-18 17:31:34-0400,notifications@surveygizmo.com,mail2@mitdomæne2.dk,,relayed,2.0.0 (success)
smtp;250 2.0.0 OK: queued as 010f3654-4d2f-11e6-9e69-b82a72d82f61,mxcluster1.one.com (91.198.169.8),
api,,smtp,172.24.16.5,91.198.169.8,"ENHANCEDSTATUSCODES,PIPELINING,8BITMIME,SIZE,STARTTLS",
2575,surveygizmodefault,action-2917954-1468877481_578d4aa9b863c6.45104481-2,,mitdomæne2.dk/surveygizmodefault,

Delivered - 2016-07-18 17:33:37-0400,2016-07-18 17:33:35-0400,notifications@surveygizmo.com,mail2@mitdomæne2.dk,,relayed,2.0.0 (success)
smtp;250 2.0.0 OK: queued as 49421068-4d2f-11e6-9dee-549f350a6292,mxcluster2.one.com (91.198.169.9),
api,,smtp,172.24.16.5,91.198.169.9,"ENHANCEDSTATUSCODES,PIPELINING,8BITMIME,SIZE,STARTTLS",
2575,surveygizmodefault,action-2917954-1468877602_578d4b22cb32f0.62940498-2,,mitdomæne2.dk/surveygizmodefault,

Delivered - 2016-07-18 17:37:38-0400,2016-07-18 17:37:36-0400,notifications@surveygizmo.com,mail2@mitdomæne2.dk,,relayed,2.0.0 (success)
smtp;250 2.0.0 OK: queued as d91c82fa-4d2f-11e6-a152-549f350a57e2,mxcluster1.one.com (91.198.169.8),
api,,smtp,172.24.16.5,91.198.169.8,"ENHANCEDSTATUSCODES,PIPELINING,8BITMIME,SIZE,STARTTLS",
2531,surveygizmodefault,action-2917954-1468877827_578d4c0313d9f5.43103302-2,,mitdomæne2.dk/surveygizmodefault,

Delivered - 2016-07-18 17:46:10-0400,2016-07-18 17:46:08-0400,notifications@surveygizmo.com,mail2@mitdomæne2.dk,,relayed,2.0.0 (success)
smtp;250 2.0.0 OK: queued as 0a18c8fc-4d31-11e6-a725-b82a72d0454d,mxcluster2.one.com (91.198.169.9),
api,,smtp,172.24.16.5,91.198.169.9,"ENHANCEDSTATUSCODES,PIPELINING,8BITMIME,SIZE,STARTTLS",
2531,surveygizmodefault,action-2917954-1468878357_578d4e15c62931.36602088-2,,mitdomæne2.dk/surveygizmodefault,
20. juli 2016 - 00:54 #1
Eneste bud er at nogle af dem ryger i et spamfilter. Enten på mail serveren eller lokalt.
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2016 - 07:33 #2
Kunne det have noget med "mitdomæne.dk" at gøre?
at have det danske æ er ikke så godt i Computerverden...
Avatar billede hagelund Praktikant
20. juli 2016 - 09:32 #3
Tusind tak for jeres svar!
@Maya: Ja, det er en mulighed. Så skulle de samme mails blive fanget af spamfilter på både Google's og min server. Jeg tænker, at afsenderens server i så fald skulle være blacklistet - for hvorfor kommer enkelte mails så frem, men ikke alle?
@Thomas: Godt set. "Mitdomæne" er et alias. De rigtige domæner har kun a-z i sig :).
20. juli 2016 - 09:38 #4
#2 Måske fordi indholdet er forskelligt.
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2016 - 10:40 #5
Det ser lidt ud til, at disse mails bare hænger ved mxcluster@one.com - noget du kender?
20. juli 2016 - 10:44 #6
#5 Prøv at snak med one.com om det. De svarer hurtigt på deres live chat og de går rigtigt langt med at hjælpe.
Avatar billede hagelund Praktikant
20. juli 2016 - 11:05 #7
@Maya og @Thomas: Rigtig gode forslag! Mailserver er ens. Det er identiske testmails sendt flere gange for at undersøge, om det virker. Men der kan godt være noget om one.com. Dem tager jeg lige fat i. Kan dog ikke helt regne ud, hvorfor det samme problem opstår på Gmail også...
Tak for hjælpen så langt. Jeg er lige ude ud af loopet noget tid (i bedste fald ustabil på Eksperten.dk ?), så der kan  godt gå lidt tid, før jeg får gjort noget (mere så I ikke sidder og venter).
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester