Avatar billede annam Seniormester
22. juni 2016 - 21:26 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

windows 7 på ny pc der kører windows 10 ?

mon det vil være muligt at installere windows7 på en ny pc købt med windows 10 ?
mvh Anna M
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juni 2016 - 21:45 #1
Jeg ville undersøge om producenten laver drivere til computeren før jeg havde gået i gang med opgaven, når det er en ny pc. Windows 7 blev så vidt jeg husker lanceret i 2009, og man kunne frygte at der ikke er brugbare drivere til den.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
22. juni 2016 - 22:17 #2
Du skal nok ikke regne med at det kører helt gnidningsfrit, men det burde kunne lade sig gøre. Det største problem er nok, at maskinen vil køre en anelse langsommere end med Windows 10, da den nyere hardware nok ikke udnyttes fuldt ud af de ældre Windows 7 drivere...

Forudsat, selvfølgelig, at du har en Windows 7 at installere. Du har jo ikke en OEM kode fra PC´en at sætte på, så det kræver en retail windows 7 (sådan en der kommer i en æske med en windows nøgle på).
Avatar billede kurt54 Ekspert
22. juni 2016 - 22:46 #3
Skal du ud og købe ny PC ? - Hvis det er sagen og du vil køre WIN7 kunne du overveje at købe brugt f.eks hos refurb.dk  eller laptop.dk som kommer med win7 og så burde du være ude over de fleste driver problemer.
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2016 - 13:05 #4
Jeg kan også anbefale Refurb. Har købt flere pc'er hos dem til firmaet. Man kan også rimeligt billigt få 3 års garanti.
Avatar billede pointe Novice
26. juni 2016 - 09:15 #5
Du får problemer, såfremt, at du ikke ved præcis, hvad der foregår bl.a. driver comp.